کرونای انگلیسی به چهارمحال و بختیاری رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از ورود ویروس جهش یافته کرونا مشهور به کرونای انگلیسی به استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در سی و چهارمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با محوریت تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری و تدابیر اندیشیده شده در ایام پایانی سال جهت جلوگیری از شیوع کرونای جهش یافته، از ورود ویروس جهش یافته کرونا مشهور به کرونای انگلیسی به این استان خبر داد.

او گفت: با ورود ویروس جهش یافته به استان در صورت عدم توجه بیش از پیش به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی عواقب جبران ناپذیری در انتظار مردم است.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: تاکنون ابتلای سه بیمار به کووید نوع انگلیسی تایید شده است.

او ادامه داد: موارد ابتلا از بیرون استان به ویروس جهش یافته آلوده شده اند.

شیرانی گفت: قدرت کشندگی ویروس جدید حداقل ۳۰ درصد بیشتر از ویروس قبلی است.

او، برگزاری هرگونه تجمع، همایش و دورهمی‌های خانوادگی در قالب مراسم عروسی و عزا و ترحیم را ممنوع اعلام کرد و افزود: در روز‌های اخیر چند خوشه شیوع در استان شناسایی شد که سه مورد آن مربوط به مراسم ختم و عروسی بوده است.

شیرانی، استفاده از ۲ ماسک سه لایه و پارچه‌ای را از راهکار‌های پیشگیری از شیوع کرونا دانست و اضافه کرد: همچنان تاکید می‌شود استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مهمترین راهکار پیشگیری از ابتلا به نوع عادی و جهش یافته ویروس کرونا است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.