پشت پرده سانسور خبر کشته شدن فرمانده ائتلاف سعودی

عبدالغنی شعلان از مهمترین سرکردگان حزب اصلاح بود که منصور هادی و ائتلاف سعودی حساب ویژ‌های روی وی در جبهه مأرب باز کرده بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته «عبدالغنی شعلان» فرمانده نیرو‌های ویژه ائتلاف سعودی (نظامیان حامی منصور هادی نخست وزیر مستعفی و فراری) در جبهه مأرب کشته شد.

این خبر در حالی از سوی منابع وابسته به ائتلاف سعودی سانسور شد که منابع موثق یمنی اعلام کردند شعلان در جریان عملیات ناکام مانده برای اشغال منطقه «جبل البلق» کشته شده است.


بیشتربخوانید


براین اساس، این منطقه راهبردی در اختیار ارتش یمن و کمیته‌های مردمی بوده است که صبح روز گذشته (جمعه) در جریان تلاش ناکام نظامیان تحت فرمان عبدالغنی شعلان، در نهایت وی نیز کشته می‌شود.

اما دلیل اصلی سانسور این خبر چه بوده است؟ عبدالغنی شعلان از مهمترین سرکردگان حزب اصلاح بود که منصور هادی و ائتلاف سعودی حساب ویژه‌ای روی وی در جبهه مأرب باز کرده بود. دو لشکر تحت امر وی در نبرد‌های مأرب تلاش بسیاری کردند که این منطقه را در دست نظامیان منصور هادی نگه دارند، اما در این روز‌ها شکست آن‌ها از هر زمانی نزدیک‌تر شده است.

در واقع عبدالغنی شعلان از خطرناک‌ترین سرکردگان نظامیان منصور هادی بود که کشته شدن وی ضربه بزرگی به آن‌ها محسوب می‌شود، بر همین مبنا رسانه‌های جبهه ائتلاف سعودی در صدد بودند که این خبر را سانسور کنند.

منبع: جهان نیوز

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار