سرطان پروستات سومین سرطان شایع در مردان

مسئول برنامه سرطان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:سرطان معده، پوست و پروستات از سرطان‌های شایع در مردان به شمار می‌آیند.

شراره نیک سیرت، مسئول برنامه سرطان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت:  سرطان پروستات سومین سرطان شایع در مردان است و این بیماری به آهستگی رشد می کند و درصورت تشخیص در مراحل اولیه قابل درمان است.

نیک سیرت آمار مبتلایان به سرطان پروستات در ایران را  ۶ هزار و ۱۵۵ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در استان همدان ۱۶۹ نفر است .

او با بیان اینکه بیماری سرطان پروستات در مراحل اولیه بدون علامت است، یادآور شد: ایجاد درد در لگن ، مهره ها و دنده ها، ضعف و بی حسی در پاها از علائم پیشرفت این بیماری به شمار می آید.

مسئول برنامه سرطان معاونت بهداشتی همدان ادامه داد: با مصرف میوه و سبزیجات، داشتن فعالیت منظم و تست غربالگری PSA از ۵۰ سالگی به بعد می توان از این بیماری پیشگیری کرد.

نیک سیرت گفت: در صورت بروز سابقه خانوادگی سرطان پروستات و شیوع این بیماری در بستگان درجه یک،  آزمایش غربالگری باید از ۴۵ سالگی انجام شود.

انتهای پیام/م

برچسب ها: پروستات ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.