دبیر نهضت ملی تامین و ترویج ازدواج درقم:

۱۳ میلیون تَن در کشور از سن ازدواج عبور کردند

پیمان گفت:هم اکنون بیش از ۱۳ میلیون مجرد بالای ۲۷ سال در پسران و ۲۵ سال در دختران را شاهد هستیم که از سن ازدواج گذشته‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت پیمان دبیر نهضت ملی تامین و ترویج ازدواج در قم گفت: امروز یکی از دغدغه‌های اصلی کشور بالارفتن سن ازدواج و عدم فرزندآوری است.

دبیر نهضت ملی تامین و ترویج ازدواج در قم به آمار بالای مجرد‌ها اشاره کرد و گفت: هم اکنون بیش از ۱۳ میلیون مجرد بالای ۲۷ سال در پسران و ۲۵ سال در دختران را شاهد هستیم که از سن ازدواج گذشته‌اند.

دبیر نهضت ملی تامین و ترویج ازدواج دلایل افزایش تجرد در جوانان را مورد توجه قرار داد و گفت: کارشناسان علت‌های مختلفی را برای این موضوع بیان می‌کنند که از جمله آن عمل‌نکردن دولت‌ها به تکالیف مصوب در تسهیل ازدواج از جمله اجرا نشدن سیاست‌های ۱۴ گانه رهبری که در سال ۹۳ ابلاغ شده است.

او ادامه داد: سکوت و کم عملی دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص بحران به وجود آمده و نبودن عزم جدی در مدیران عامل دیگر این وضعیت است.

آیت پیمان تصریح کرد: سومین عامل نیز مشکل‌های اقتصادی و کاهش ارزش پول ملی است که موجب شده جوانان به سمت ازدواج نروند.

دبیر نهضت ملی تامین وترویج ازدواج در قم بیان کرد: افزایش قیمت مسکن، اجاره‌بهای منازل، افزایش هزینه روزمره و جهیزیه نیز از دلایل دیگری است که کارشناسان عنوان می‌کنند.

او تصریح کرد: ترس از طلاق و اجرای مهریه عامل بعدی است که در کنار ترس از هزینه‌های فرزندآوری موجب شده است که آمار جوانان مجرد افزایش یابد.

پیمان تاکید کرد: متاسفانه ازدواج نکردن جوانان مشکل‌های عدیده‌ای را در کشور به دنبال دارد که کم و بیش در خانواده‌ها شاهد آن هستیم.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: سن ازدواج ، مجرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.