مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد مطرح کرد؛

افزایش ۵۰ درصدی یارانه در صورت استقبال از زمستانه کتاب

اسماعیلی گفت: برای طرح زمستانه کتاب مبنا را بودجه ۴ میلیارد تومانی در نظر گرفتیم که در صورت استقبال یارانه را تا سقف ۵۰ درصد افزایش دهیم.

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا اسماعیلی مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری طرح زمستانه کتاب اظهار کرد: اجرای طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) توانسته تا حد زیادی به بقای زنجیره فعالان حوزه نشر کمک کند، زیرا ما در طرح‌های پیشین تجربه بسیار خوبی داشتیم و با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو شدیم.

وی در این زمینه توضیح داد: در طرح پاییزه کتاب حدود ۲۰ میلیارد تومان گردش مالی در حوزه فروش کتاب در کتابفروشی‌ها داشتیم که این رقم برای فعالان این حوزه خیلی خوب و ارزشمند است، زیرا به چرخه نشر کمک می‌کند.

اسماعیلی با بیان اینکه مجموع این اقدامات بخصوص در حوزه کتابفروشان اهمیت زیادی دارد، گفت: با توجه به اینکه بخشی از فعالان این حوزه دچار مشکل نقدینگی هستند این طرح‌ها می‌تواند بخش زیادی از مشکل نقدینگی آن‌ها را حل کند و در جبران بخشی از مشکلات این حوزه موثر است.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که به دلیل بیماری کرونا رخ داده و فروش کتاب‌فروشی‌ها کم شده است اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب از جمله زمستانه کتاب که به زودی آغاز خواهد شد می‌تواند فرصتی برای اهالی این حوزه و مردم باشد.

اسماعیلی با اشاره به اجرای زمستانه کتاب گفت: با توجه به تخفیف و یارانه‌ای که برای این طرح در نظر گرفته شده است انگیزه‌ای برای خریداران هم ایجاد می‌شود تا به سراغ کتابفروشی‌ها بیایند و این استقبال به افزایش نقدینگی کتابفروشان و در کل چرخه نشر کمک می‌کند.

وی همچنین درباره میزان یارانه زمستانه کتاب، عنوان کرد: برای این دوره از طرح‌های فصلی فروش کتاب مبنا را بودجه ۴ میلیارد تومانی در نظر گرفتیم، اما در صورتی که این طرح با استقبال مواجه شود می‌توانیم یارانه را تا سقف ۵۰ درصد افزایش دهیم.

علیرضا اسماعیلی در پایان گفت: زمانی که یارانه به طرح فصلی اختصاص پیدا می‌کند زمینه‌ای فراهم می‌شود که خریداران به سمت کتابفروشی‌ها سوق داده شوند و این موضوع به اقتصاد نشر فعالان این حوزه کمک می‌کند.

طرح زمستانه کتاب از ۹ تا ۱۶ اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار