مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی خبر داد ؛

نشر کتابخوانی با اجرای طرح قاصدک در خراسان شمالی

فرهاد آقا بیگی گفت:با توجه به اینکه تعدادی از کودکان و نوجوانان استان امکان دسترسی به مراکز کانون را ندارند طرح قاصدک با کمک رابطین علاقه‌مند در این حوزه راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، فرهاد آقا بیگی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان خراسان شمالی با اشاره به اینکه خراسان شمالی مهد قصه است گفت: از جمله برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی که قرار هست به صورت یک فعالیت فرهنگی سه ساله ادامه پیدا کند پویش قصه گویی است ؛ که با هدف ترویج فرهنگ گفتگو و گفتمان در خانواده و توجه به میراث کهن در استان شکل گرفت.


بیشتر بخوانید 


آقا بیگی گفت: این پویش در ابعاد مختلف فعال شد و در بخش عمومی پویش شاهد استقبال هزار و ۳۰۰ مخاطب بودیم.

او  با اشاره به بخش دیگر این پویش که با مشارکت  اداره میراث فرهنگی و گردشگری خراسان شمالی اجرا شد افزود : در این پویش  قصه‌های بومی و محلی و قصه‌های اصیل خراسان شمالی جمع آوری شد و در حال حاضر ۲۴ قصه شناسایی و ضبط شده است.

او با اشاره به بخش سوم پویش قصه گویی که ایجاد چالش برای مربیان قصه گویی است گفت: آموزش مربیان از طریق مربیان مطرح کشوری انجام شد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی با بیان این که دو نوع مرکز فرهنگی هنری سیار و ثابت در کانون پرورش فکری وجود دارد گفت:با توجه به اینکه تعدادی از کودکان و نوجوانان امکان دسترسی به مراکز کانون را ندارند طرح قاصدک را با کمک رابطین علاقه‌مند در این حوزه راه اندازی کردیم؛ و در قالب کیف کتاب محصولات فرهنگی کانون را برای کودکان این مناطق ارسال کردیم.

او افزود:در فاز اول این طرح شهر‌های راز و جرگلان، مانه و سملقان، غلامان و حاشیه شهر بجنورد تحت پوشش قرار داده شد.

آقا بیگی با اشاره به اینکه جمعیت قابل توجهی در استان عشایر هستند گفت: در فاز دوم کودکان عشایری را با کمک استان‌هایی که عشایر به آن مناطق کوچ می کنند پوشش دهیم.

او با اشاره به راه اندازی سامانه kpfگفت: حدود ۱۱ هزار و ۲۶۰ عضو تحت پوشش کانون داریم و ۹ مرکز ثابت و ۹ مرکز سیار تا قبل از امسال مشغول فعالیت بودند که در دهه فجر یک مرکز ثابت در فاروج و یک مرکز سیار در صفی آباد اضافه شد و به بیست مرکز ارتقاء پیدا کردیم.


اوبا بیان اینکه در استان ۲۸ کارگاه مجازی راه اندازی شده گفت: تمام فعالیت کانون پرورش فکری کودکان در این سامانه با عضویت کودکان  و ارتباط مستقیم با مربی خود انجام می گیرد و کارگاه‌های حضوری به صورت مجازی ارئه می‌شود.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.