محدودیت تردد به بوشهر به قوت خود باقی است/ صدور بیش از ۳۳ هزار جریمه کرونایی برای خودرو‌ها

استاندار بوشهر گفت: محدودیت تردد به مرکز استان و کنترل ورودی‌های استان از چهارشنبه تا پایان هفته همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا بیان کرد: محدودیت تردد به مرکز استان و کنترل ورودی‌های استان از چهارشنبه تا پایان هفته همچنان ادامه دارد.

او افزود: ورود به استان بوشهر از سمت استان خوزستان ممنوع است.

استاندار بوشهر ادامه داد: چارچوب سفر‌های نوروزی هفته آینده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا مشخص می‌شود.


بیشتر بخوانید


گراوند از ادارات خواست با کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای و جانبازان شیمیایی با تایید دانشگاه علوم پزشکی برای استفاده از ظرفیت دورکاری همکاری کنند.

او تاکید کرد: کارکنان منطقه پارس جنوبی که از مناطق قرمز برمی‌گردند با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تست pcr بدهند.

اگر محدودیت‌ها نبود شرایط بوشهر سخت‌تر از امروز بود

استاندار بوشهر افزود: با همکاری نیروی انتظامی در اجرای محدودیت‌ها و جلوگیری از تردد‌های آخر هفته به استان بوشهر امروز شرایط این استان از لحاظ گردش ویروس جهش یافته بهتر است و اگر این محددیت‌ها نبود شاید شرایط سخت‌تر از این بود.

گراوند، با اشاره به گردش ویروس جهش یافته انگلیسی در استان بوشهر بیان کرد: براساس نظر کارشناسان سرعت جهش و بیماری زایی این نوع ویروس بسیار بیشتر از ویروس قبلی است به همین دلیل باید به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید بیش از گذشته توجه کرد.

او گفت: گرفتار شدن به خیز چهارم ویروس کرونا هزینه‌های زیادی برای کشور به ویژه در زمینه از بین رفتن سرمایه‌های انسانی دارد به همین دلیل باید به اصول بهداشتی پایبند باشیم.

پاساژ‌های متخلف مهروموم می‌شوند

استاندار بوشهر ادامه داد: برای حفظ سلامت مردم هر پاساژی که در زمینه رعایت اصول بهداشتی کوتاهی کند، پلمب می‌شود، همچنین فرمانداران و شهرداران نیز گروهی برای جلوگیری از برپایی چادر در کنار سواحل اقدام کنند.

گراوند، همچنین بر ضرورت افزایش بیمار یابی و افزایش تست پی سی آر به میزان هزار مورد در روز تاکید کرد.

 شاخص رعایت دستورهای بهداشتی در بوشهر ۹۲ درصد است

رئیس کمیته نظارت و بازرسی بر اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مقابله با کرونا استان بوشهر نیز در این نشست،گفت: شاخص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این استان به ۹۲ درصد رسیده‌است.

عباس قلی پور افزود: سه هزار و ۶۷۳ مورد بازرسی انفرادی و مشترک در استان صورت گرفته و ۳۴۴ مورد اخطار و ۱۱ مورد مهروموم انجام شده است.

۳۳ هزار و ۵۵۱ جریمه کرونایی برای خودرو‌ها صادر شد

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: از اول آذر تا هشتم اسفند، ۲۸هزار و ۳۵۳ اعمال قانون و جریمه ۲۰۰ هزار تومانی و ۲هزار و ۱۹۸ مورد نیز اعمال قانون و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی صورت گرفته و ۲۵هزار و ۱۷۱ مورد هم بازگرداندن خودرو‌های غیربومی به مبدا داشته‌ایم.

سردار خلیل واعظی بیان کرد: در این بازه زمانی ۲۶هزار و ۶۹۵ مورد بازدید از اصناف، ۶هزار و ۴۲۲ تذکر و ۲۷۶ مورد پلمب در استان بوشهر انجام  گرفته است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.