۳۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۳۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته در کردستان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۳۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته تا کنون در استان شناسایی شده است.

به گفته او، در حال حاضر ۱۱۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

او با اشاره به آمار بستری شدگان در کردستان به تفکیک شهرستان‌های استان افزود:۶۴ بیمار در سنندج، ۹ بیمار در سقز، ۳ نفر در مریوان، ۵ بیمار در قروه، ۸ بیمار در بیجار، ۶ نفر در کامیاران، ۴ بیمار در دیواندره و ۱۳ بیمار کرونایی در حال حاضر در شهرستان بانه بستری هستند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، وضعیت ۳۱ بیمار مبتلا به کرونا در استان وخیم بوده و در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند.

رضاعی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته تا کنون هیچ بیمار مبتلا به کرونا در استان فوت نشده است، گفت: از آغاز شیوع این ویروس تا کنون یک‌هزار و ۷۵ نفر در این استان به دلیل ابتلا به این ویروس فوت شده‌اند.

به گفته او، از زمان شیوع کرونا ویروس تا کنون ۴۲۸ نفر در سنندج، ۱۸۳ نفر در سقز، ۷۲ نفر در قروه، ۷۰ نفر در کامیاران، ۸۷ نفر در بانه، ۶۳ نفر در دیواندره، ۴۹ نفر در بیجار، ۱۰۳ نفر در مریوان، ۱۷ نفر در دهگلان و ۳ نفر در سروآباد جان باخته‌اند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خطاب به شهروندان اظهار کرد: همچنان روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینگی را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک رعایت کنید در غیر این صورت افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.