شناسایی اولین مورد کرونای انگلیسی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از شناسایی اولین مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پرویز یزدانپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از شناسایی اولین مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

پرویز یزدانپناه با اشاره به شناسایی اولین بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در استان، افزود: یکی از هم استانی‌ها که ٣٤ ساله بود در تاریخ چهارم بهمن امسال با تشخیص بیماری غیرکرونایی در اهواز بستری و در تاریخ هجده بهمن امسال با رضایت شخصی از بیمارستان ترخیص و به خانه اش در دهدشت مراجعه می کند و تا ٩٩/١١/٢٤ در منزل تحت درمان بوده است.

او بیان کرد: این بیمار در روز ٩٩/١١/٢٥ به بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت مراجعه و باتشخیص کرونا و درگیری ریوی بستری و به دلیل وخامت اوضاع در تاریخ ٩٩/١١/٢٩ به بیمارستان شهید جلیل انتقال داده شد و روز ٩٩/١٢/٨ در بخش مراقبت‌های ویژه فوت کرد.

یزدانپناه گفت: با شک به کرونای انگلیسی نمونه مرحوم به تهران فرستاده شد که جواب نمونه مثبت بود.

پرویز یزدان پناه افزود: مردم بدانند که گزارش این خبر، به معنای وحشت جدید نیست، بلکه به معنای رعایت بیشتر پروتکل‌ها و مراقبت‌ها است و اگر مورد دیگری هم باشد، حتما به اطلاع و استحضار مردم عزیز خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داد و شمار جانباختگان استان به ۴۴۸نفر رسیده است.

دکتر پرویز یزدانپناه گفت: هم اکنون ۱۳۵ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۳۸ نفر مبتلای قطعی و هشت نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

او بیان کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۴۹۲۵ مورد گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: از ۹۲۸ نمونه دریافت شده، حدود ۹ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در کهگیلویه، گچساران، بویراحمد و بهمئی و بقیه در سایر شهرستان‌های استان هستند.

وضعیت کرونایی استان در یک شرایط شکننده و ناپایدار قرار گرفته است که در صورت عدم رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات تبعات خطرناکی در پیش روی مردم استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به پرهیز از عادی‌انگاری شیوع کرونا و احتمال بازگشت موج جدید بیماری هشدار داد و گفت: سیر صعودی کنونی اگر ادامه یابد، موج جدید شیوع کرونا در استان آغاز می‌شود و در ایام قبل از عید به اوج خواهد رسید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.