رئیس جدید فدراسیون فوتبال کیست وچطور انتخاب شد؟

برای ۴ سال شهاب‌الدین عزیزی خادم روی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال خواهد نشست که پیش از او خیلی‌های دیگر نشسته بودند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تمام شد؛ نه جادوگری در کار بود و نه گزینه‌ای که خیلی‌ها می‌گفتند گزینه مورد حمایت وزارت ورزش و جوانان است و قطعا در انتخابات فدراسیون فوتبال رای می‌آورد.

سردار آجرلو هم که به قولی خودش می‌دانست رای نمی‌آورد. به قول فوتبالی‌ها ۱۸ رای هم برای این حضور خوب است. تمام شد و حالا برای ۴ سال شهاب‌الدین عزیزی خادم روی صندلی خواهد نشست که پیش از او خیلی‌های دیگر نشسته بودند. موفق یا نا‌موفق، اما فوتبال چالشی است که ممکن است به زیرت بکشد.

۴۹ رای اعتماد برای شروع یک ماجراجویی
رای‌گیری برای انتخاب رئیس فدراسیون که به دور دوم کشیده شده بود در نهایت به نفع شهاب‌الدین عزیزی خادم به پایان رسید. در دور اول عزیزی خادم با ۳۵ رای بیشترین آرا را از آن خود کرد و کیومرث هاشمی ۲۴رای را به خودش اختصاص داد. این در حالی است که سردار آجرلو و علی کریمی هر کدام ۱۸ و ۹ رای آوردند.

با شروع رای‌گیری در دور دوم عزیزی خادم ۴۹ رای از ۸۷ رای را به خودش اختصاص داد تا برای ۴ سال ریاست فدراسیون فوتبال را برعهده بگیرد.

کیومرث هاشمی هم ۳۸ رای را در دور دوم به خودش اختصاص داد. عزیزی خادم حالا یک ماجراجویی جدید را در پیش دارد و باید دید که تا چه اندازه می‌تواند در این راه موفق باشد.

خودم را خادم فوتبال می‌دانم
رئیس جدید فدراسیون فوتبال پس از پایان انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: «به نوبه خودم از همه تشکر می‌کنم و خودم را خادم فوتبال می‌دانم امیدوارم با همه ارکان نظام و با تیم جدید بتوانیم به فوتبال کشور خدمت کنیم.»

خادم این را گفت و ادامه داد: «امیدوارم با اساسنامه جدید با نگاهی نو قدم در راه توسعه فوتبال بگذاریم. خودم را موظف می‌دانم از همه مشورت بگیرم و با همه تعامل داشته باشم. باشگاه‌ها و همه ارکان فوتبال در این راه به یکدیگر کمک خواهیم کرد. با یک نگاه جدید پیش خواهیم رفت در یک سال گذشته زحمات زیادی کشیده شد که امروز با یک اساسنامه جدید انتخاباتی برگزار شود و من از همه عزیزان که این کار را انجام دادند تشکر می‌کنم. ما با کمک باشگاه‌ها نگاهی نو و جدید خواهیم داشت تا در راه توسعه فوتبال قدم برداریم. خودم را موظف و مکلف به مشورت و تعامل سازنده می‌دانم. خدا را شاکرم که امروز اینجا هستم چه رای می‌آوردم و چه رای نمی‌آوردم خدا را شاکر بودم.»

او در پایان گفت: «ان‌شاءا... در کنار هم باافتخار، اقتدار و افتخار را به فوتبال برگردانیم. امروز شاهد تبلور دموکراسی و نگاه‌های جدید در فوتبال بودیم ان‌شاءا... بتوانیم خالصانه در کنار هم برنامه‌های موجود را اجرا کنیم.»


بیشتر بخوانید

عزیزی خادم را بیشتر بشناسید/ردصلاحیت شده‌ای که رئیس شد!
شهاب‌الدین عزیزی خادم متولد بهمن ۱۳۵۶ در پلدختر لرستان است و تحصیلات خود را در مقطع دکترا و رشته روابط بین‌الملل - مطالعات منطقه‌ای دنبال کرد. او تقریبا ۸سال بود که سودای ریاست فدراسیون فوتبال را در سر داشت و بالاخره به این عنوان رسید. او عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون است.

از فعالیت‌های ورزشی وی می‌توان به عضویت در تیم ملی فوتبال دانشجویان و تیم نیروی زمینی اشاره کرد. عزیزی خادم در انتخابات هیات رئیسه سال ۱۳۹۰ در مبارزه انتخاباتی علی فتح‌ا... زاده، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال را شکست داد و به هیات رئیسه فدراسیون فوتبال رسید.

عضویت در کارخانه ایران خودرو، مدیریت در شرکت‌های زیرمجموعه وزارت رفاه، حضور در هیات‌مدیره باشگاه سایپا، شرکت پتروشیمی امیرکبیر و شرکت پتروشیمی شازند، گوشه‌ای از سوابق مدیریتی عزیزی خادم است.

او سال ۱۳۹۵ برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال نام‌نویسی کرد، اما از سوی کمیته تعیین صلاحیت فدراسیون فوتبال، رد صلاحیت شد. دلیل این رد صلاحیت عدم ۱۰ سال سابقه مدیریتی بود.

کیومرث هاشمی: نماینده وزارت نبودم
نامزد شکست خورده ریاست فدراسیون فوتبال می‌گوید رقیب او گزینه وزارت ورزش برای ریاست فدراسیون فوتبال بوده است. کیومرث هاشمی پس از شکست در انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: رای مجمع قابل احترام است. وضعیت رای ما معلوم است. حضور در فوتبال سخت است و عزیزی خادم کار سختی دارد. هاشمی در پاسخ به این که آیا او نماینده وزارت ورزش در این انتخابات بود، اظهار کرد: این قضیه بر‌عکس بود.

علی کریمی: روز مهندس مبارک!
علی کریمی پس از برگزاری دور اول انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران گفت: باید بگویم از اول می‌دانستم چه اتفاقاتی می‌افتد، اما به این دلیل حضور پیدا کردم که فردا نگویند حالا که شرایط برای حضور فوتبالی‌ها در انتخابات فراهم شد و کسی هم نیامد، بهانه به دست کسی ندهم. او در پاسخ به این سوال که آیا انتخابات مهندسی شده بود یا نه گفت: «نمی‌دانم، اما روز مهندس را تبریک می‌گویم.»

از تشویق کریمی تا حساسیت روی لنز‌ها
مراسم دیروز انتخابات فدراسیون فوتبال حواشی نسبتا زیادی داشت:مجری مراسم، مسؤول کمیته بدوی فدراسیون فوتبال بود که اجرایش انتقاد‌هایی را به همراه داشت. او مسلط نبود و اشتباهات نسبتا زیادی در خواندن اسامی داشت. به اضافه این‌که چند بار مجبور شد اشتباهاتش را تصحیح کند.

نبی دبیر کل فدراسیون که مجری برگزاری مراسم بود، چند بار به رای دهندگان هشدار داد که مراقب باشند عکاسان با لنز‌های قوی خود، عکس آرای آن‌ها را نگیرند. او چند‌بار هم از مسؤولان دیگر خواست تا اجازه ندهند دوربین‌های فیلمبرداری به محل جمع‌آوری آرا نزدیک شوند.

علی کریمی پس از حذف از انتخابات با کاندیدا‌های دیگر دست داد. سپس به مسؤولان برگزاری انتخابات تعظیم کرد و پس از دست تکان دادن برایشان از سالن خارج شد. او به شدت تشویق شد

کیومرث هاشمی بعد از شکست مقابل عزیزی‌خادم ناراحت بود، به این دلیل که اعتقاد داشت بعضی از افرادی که به او قول داده بودند، به رقیبش رای دادند. هاشمی تا روز قبل از انتخابات تا حدود زیادی مطمئن بود برنده است.

عزیزی‌خادم بعد از انتخاب به عنوان رئیس جدید، کیومرث هاشمی را در آغوش گرفت. او با تعدادی دیگر از مسؤولان هم برخورد گرمی داشت و حتی در لحظه‌ای ماسک را از صورتش برداشت که این مساله باعث انتقاد بعضی رسانه‌ها شد.

یک نقاش در سالن حضور داشت و تا پایان مراسم پرتره ۴ کاندیدا را کشید که کار جالبی بود. همچنین فدراسیون، تابلو فرشی منقش به عکس تمام خبرنگاران و عکاسان به آن‌ها هدیه داد که آن هم با استقبال همه روبه‌رو شد.

سردار آجرلو که در زمان مدیریت در استیل‌آذین به شدت با کریمی به مشکل خورده بود، دیروز سعی کرد با او شوخی کند. کریمی هم احترام آجرلو را حفظ کرد.

نمایندگان فیفا به صورت لایو مراسم انتخابات را تماشا می‌کردند. همچنین ناظران AFC هم حضور داشتند. نبی دبیر کل فدراسیون چند بار به اعضای مجمع گفت، چون مراسم در حال پخش زنده است و فیفا هم می‌بیند، بهتر است به احترام آن‌ها نظم را رعایت کنند و سر جای خود بنشینند.

حیدر بهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال که در انتخابات غایب بود تا لحظه آخر تلاش می‌کرد تا بتواند از نفوذ خود برای رای آوردن عزیزی‌خادم استفاده کند.

بعد از انتخابات بعضی خبرنگاران می‌گفتند در اصل کفاشیان و هاشمی مقابل بهاروند و عزیزی‌خادم شکست خوردند، چون آن‌ها در جبهه روبه‌روی هم بودند.

حیدر بهاروند در حین برگزاری انتخابات به خبرنگاران گفت رئیس بعدی ۱۲۰ میلیارد تومان پول دارد که منظورش پول‌های فیفا بود. البته او هیچ اشاره‌ای به پرونده ویلموتس نکرد که اگر ایران در آن ببازد چه بلایی سرش خواهد آمد.

بعد از پایان انتخابات علی‌نژاد، معاون وزیر ورزش همراه با نبی دبیر کل فدراسیون و اسکوچیچ سرمربی تیم‌ملی جلسه‌ای را برگزار کردند.

کیومرث یا کیومرث؟!
این تابلوی‌های سفید هم سال‌هاست به بلای جان مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها در ایران بدل شده است. مشخصات همه این تابلو‌ها تقریبا مشترک است؛ همیشه نویسنده تابلو بد‌خط است، کج‌نویسی جزو لاینفک کار است، معمولا تابلو‌ها رنگ و رو رفته هستند و بعضا هم شاهد غلط املایی هستیم.

تابلوی مجمع دیروز فدراسیون فوتبال تقریبا همه این ویژگی‌ها را داشت. بد خط، کج و معوج، رنگ پریده و با یک غلط املایی با مزه از نوع انگیسی زبان. آنجا که نویسنده نام کیومرث هاشمی را با Q نوشت و به این فکر نکرد این کیو با آن کیو فرق دارد!
بنویسید Kioumars
ننویسید Qumars

موسوی نایب رئیس بانوان شد
پس از مشخص شدن ریاست فدراسیون فوتبال و رسیدن شهاب‌الدین عزیزی‌خادم به این سمت، نایب رئیس سوم او یعنی شهره موسوی هم با اکثریت آرا به این عنوان یا همان نایب رئیس بانوان دست یافت. موسوی توانست ۷۰ رای از ۸۷ رای مجمع را به نام خود ثبت کند. او سابقه مدیرعاملی باشگاه بادران را در کارنامه خود دارد. نواب رئیس اول و دوم عزیزی خادم موفق به اخذ صلاحیت نشده بودند.

معرفی اعضای جدید هیأت رئیسه
روز گذشته اعضای جدید هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم انتخاب شدند. احسان اصولی از استان خراسان رضوی و طهمورث حیدری از استان چهارمحال و بختیاری، به ترتیب با کسب ۲۵ و ۲۳ رای به‌عنوان اعضای هیأت رئیسه فدراسیون در بخش هیأت‌های فوتبال معرفی شدند. در بخش مدیران عامل باشگاه‌ها نیز بهرام رضاییان و مهرداد سراجی انتخاب شدند.

در این بخش، محمد رضا ساکت نتوانست آرای لازم را به دست آورد. در بخش کارشناسان نیز احمدرضا براتی با ۲۴ رای و همچنین خداداد افشاریان و میرشاد ماجدی هر یک با کسب ۲۰ رای از بین بیش از ۳۰ کاندیدا توانستند راهی هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال شوند. با این حساب، صددر صد اعضای هیأت رئیسه فدراسیون در انتخابات روز گذشته تغییر کردند.

اسکوچیچ: مهم موفقیت تیم‌ملی است
سرمربی تیم‌ملی ایران معتقد است اولویتش موفقیت این تیم است تا این که چه کسی ریاست فدراسیون را بر عهده بگیرد. دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران در حاشیه انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال گفت: من تنها روی کارم تمرکز دارم و برای من مهم این است که بهترین اتفاق برای تیم‌ملی ایران بیفتد. هر کسی که به هر عنوانی انتخاب می‌شود، باید برای موفقیت تیم‌ملی تلاش کند. این مهم‌ترین نکته برای من است و مهم‌تر از آن چیزی نیست.

منبع:روزنامه جام جم

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار