اسپیس ایکس ماموریت پرتاب موشک فالکون ۹ را لغو کرد

شرکت اسپیس ایکس پرتاب موشک فالکون ۹ را که حامل ماهواره‌های اینترنتی استارلینک بود، دقایقی قبل از پرتاب لغو کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اسپیس ایکس پرتاب موشک فالکون ۹ را که حامل ماهواره‌های استارلینک را لغو کرد. موشک قدیمی اسپیس ایکس یکشنبه شب دقایقی قبل از پرتاب دچار نقص شده و پروازش لغو شد.

فاصله موشک فالکون برای پرتاب ۶۰ ماهواره استار لینک به مدار از پایگاه A۳۹ مرکز فضایی کندی ناسا در کیپ کاناورال، فلوریدا کمتر از ۹۰ ثانیه بود که اسپیس ایکس برنامه پرتاب را لغو کرد.

اندی تران ناظر تولید این شرکت در مورد لغو این ماموریت گفت: موشک و ماهواره از سلامت کامل برخوردارند و فرصت بعدی پرتاب امروز اول مارس است. 

گفته می‌شود لغو مامورت پرتاب ماهواره‌های استارلینک آخرین تاخیر در انجام این ماموریت است. اولین پرتاب در ابتدا قرار بود  اوایل ماه فوریه انجام شود، اما به دلیل مشکلات سخت افزاری و شرایط نامساعد جوی لغو شد.

این ماموریت که استارلینک ۱۷ نام دارد، در حال حاضر بیستمین ماموریت استارلینک و ششمین پرتاب این شرکت از سال ۲۰۲۱ خواهد بود. اسپیس ایکس در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ ماهواره استارلینک در مدار قرار داده است که قادر به پوشش جهانی اینترنت با سرعت بالا به ویژه از راه دور است.

موشک فالکون ۹ برای استارلینک ۱۷ شامل تقویت کننده مرحله اول است که تاکنون هفت بار پرواز کرده است. این ماموریت‌های ماهواره‌ای Iridium-۸ و Telstar ۱۸ Vantage و همچنین پنج پرواز جداگانه استارلینک را راه اندازی کرد. اگر همه چیز خوب پیش برود، موشک فالکون برای بازیابی روی کشتی پهپادی در اقیانوس اطلس فرود خواهد آمد. 

طبق ۴۵ اسکادران هواشناسی نیروی فضایی آمریکا، ۷۰ ٪  احتمال دارد که  آب و هوای مناسب برای پرتاب فالکون ۹ دوشنبه شب مهیا باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار