تشکیل ۳۱۸ پرونده تخلف محیط زیستی در قزوین

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: امسال در اجرای قانون حفاظت محیط زیست ۳۱۸ پرونده قضایی در استان تشکیل که ۱۷۱ مورد آن بررسی شد.

گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، مهران شنتیایی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: در اجرای قانون شکار و صید و برخورد با شکارچیان و متخلفان ۱۶۸ پرونده به مراجع قضایی ارسال شده است که از این تعداد برای ۱۰۲ پرونده محکومیت صادر شده و ۶۶ پرونده در جریان است.

وی افزود: در پرونده‌هایی که محکومیت آن‌ها صادر شده از متخلفان، مبلغ تعیین شده ضرر و زیان به جانوران وحشی دریافت و به حساب خزانه واریز شده است.

شنتیایی ادامه داد: در اجرای قانون حفاظت و بهسازی و جلوگیری از آلودگی محیط زیست در بخش صنایع هم ۱۵۰ پرونده تشکیل و به مراجع قضایی استان ارسال شد که ۶۹ پرونده به صدور حکم منجر شده و باقی مانده در حال رسیدگی است.

وی اظهار داشت: در آرای صادره علاوه بر جزای نقدی می‌توان به صدور حکم به تهیه مقاله در مورد فواید دفع پسماند و تهیه وسایل کمک آموزشی و پخش در میان نیازمندان، تهیه لوازم خانگی برای جهیزیه نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد و انجام خدمات رایگان به عنوان مجازات تکمیلی اشاره کرد.

شنتیایی گفت: احکام صادره در دادگستری استان قزوین نشان دهنده حساسیت مسوولان قضایی نسبت به محیط زیست است که قطعا نقش موثری در کنترل و کاهش جرایم این حوزه ایفا می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار