پیری استان مرکزی و ضرورت تکمیل بانک جامع اطلاعاتی سالمندان

استان مرکزی دومین استان پیر کشور است و این مهم ضرورت تکمیل بانک جامع اطلاعاتی سالمندان را بیشتر می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با وجود اینکه استان مرکزی دومین استان پیر کشور است، اما هنوز بانک جامع اطلاعاتی از سالمندان در دست نیست و تکمیل بانک اطلاعاتی هنوز موضوع مورد بررسی در جلسات است.

در نشست اعضای کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی ستاد ساماندهی امور سالمندان، در خصوص ارائه طرح تهیه و تکمیل بانک اطلاعاتی سالمندان استان توسط دستگاه‌های های اجرایی عضو ستاد بحث و تبادل نظر شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در این نشست با اشاره به اینکه استان مرکزی دومین استان سالمندان کشور است گفت: تصمیمات، اقدامات و فعالیت‌های این حوزه باید پررنگ‌تر شود.

اکرمی با بیان اینکه نیاز و مسئله سالمندان با یکدیگر متفاوت است افزود: باید یک تقسیم بندی شکل بگیرد و بر اساس نیاز هر یک از سالمندان مسئله آن‌ها را تبیین و اولویت بندی کنیم.

او بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی  را معدن تجارب اجرایی کشور دانست که باید از این تجربیات استفاده شود اضافه کرد: به نظر می‌رسد که ابتدا بایستی جامعه هدف مشخص شود سپس در خصوص نیاز‌ها و مسائل آن‌ها اقدامات لازم انجام شود.

علاوه بر موضوع مهم تکمیل بانک جامع اطلاعاتی سالمندان استان مرکزی برنامه ریزی برای جوان سازی جمعیت هم گام دیگری است که باید مسئولان استان به آن اهتمام داشته باشند و برای آن راهبرد تعیین کرده و برمبنای راهبرد‌ها سیاستگذاری و برنامه ریزی داشته باشند.

در نشست اعضای کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی ضمن ارائه گزارشی از کمیته‌های تخصصی آموزش، درمان و بیمه بر استفاده از بستر فضای مجازی و شبکه شاد برای گسترش کتابخوانی تاکید شد.

همچنین در خصوص ایجاد بخش ناشنوایان و نابینایان در کتابخانه‌های عمومی و معرفی سامانه برخط" سماک" انجمن کتابخانه‌های عمومی استان هم تصمیم گیری شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در بحث نابینایان و ناشنوایان در زمینه کتابخوانی گفت: اینکه ما کتابخانه‌ها را گسترش می‌دهیم کار خوبی است، اما بجای اینکه منتظر بمانیم تا مردم به سمت کتابخوانی بیایند ما باید به سمت مردم برویم و آن‌ها را به گسترش کتابخوانی سوق دهیم.

اکرمی همچنین بر استفاده از بستر فضای مجازی و شبکه شاد برای ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد و افزود: باید از این ظرفیت بیشتر استفاده شود.

او اظهار کرد: به هر میزانی که در جامعه کتابخوانی گسترش یابد به همان میزان جامعه فرهنگی‌تر خواهد شد و در مقابل گره مشکلات نیز راحت‌تر باز خواهد شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.