حمله مخالفان نخست‌وزیر ارمنستان به ساختمان دولت در ایروان

برخی از مخالفان نخست‌وزیر ارمنستان به ساختمان دولت در مرکز پایتخت که چندین وزارتخانه را در بردارد، حمله کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرنگار شبکه ریانووستی روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که گروهی از مخالفان «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان، به ساختمان دولت در مرکز ایروان، پایتخت ارمنستان حمله کردند.

این ساختمان محل استقرار شماری از وزارتخانه‌های دولت ارمنستان است.

تظاهرات مخالفان دولت ارمنستان که از پایان درگیری‌های اخیر این کشور با جمهوری آذربایجان در قره باغ آغاز شده است با بیانیه «اونیک گاسپاریان» رئیس ستاد کل ارتش ارمنستان، در اعتراض به برکناری معاونش، خواستار استعفای نخست‌وزیر و کابینه دولت این کشور شد، شدت یافت.

پاشینیان در واکنش به این خبر اعلام کرد: ستاد مشترک نیرو‌های مسلح طرحی برای شکل‌گیری یک کودتای نظامی در ارمنستان دارد. او در تجمع هوادارانش گفت که اوضاع ارمنستان قابل کنترل است و افزایش نیافتن تنش و درگیری در این کشور را خواستار شد و تأکید کرد که ارتش تابع مردم و نخست‌وزیر است.

وزارت دفاع ارمنستان نیز در واکنش به صدور بیانیه ارتش در خصوص برکناری نخست وزیر این کشور اعلام کرد که ارتش یک ساختار غیرسیاسی است و تمام تلاش‌ها برای درگیر کردن نیرو‌های مسلح در هر روند سیاسی کاملاً غیرقابل قبول است.

پس از درگیری‌های ۴۴ روزه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه مورد مناقشه قره باغ و کشته و زخمی شدن شماری از مردم ارمنستان که ساکن این منطقه هستند، با میانجیگری روسیه توافق آتش بس به امضا رسید که برخی از مردم ارمنستان پذیرش این توافق را اشتباهی از سوی نخست وزیر عنوان کردند و از همان موقع خواستار برکناری او شدند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار