فاصله زیادی تا پایداری وضعیت تالاب ها وجود دارد

مشاور مدیریت زیست بوم های دریایی گفت: تالاب های کشور فاصله زیادی تا استاندارد شدن دارند، بنابراین برای حفظ آن ها باید نکاتی رعایت شود.

علی ارواحی مشاور مدیریت زیست بوم‌های دریایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تالاب‌های ایران اظهار کرد: در مقایسه با سال ۹۸ تالاب‌های ایران در سال ۹۹ وضعیت مشابه‌ای داشتند، به طور مثال شادگان در مقایسه با سال ۹۸، ۹۵ درصد آبگیری شده است.

او با اشاره به اینکه تراز دریاچه ارومیه در مقایسه با سال گذشته تغییری نکرده است، بیان کرد: تعدادی از تالاب‌ها همچون تالاب میانکاله و گاوخونی وضعیت خوبی ندارند، تالاب بختگان در سال گذشته ۳ هزار کیلومتر آبگیری شده بود، اما در سال ۹۹ وضعیت خوبی نداشته است.

مشاور مدیریت زیست بوم‌های دریایی گفت: تالاب‌های ایران فاصله زیادی تا استاندارد شدن دارند. متاسفانه در فصل کشت حق آبه کمی به تالاب‌ها تعلق می‌گیرد.

ارواحی با اشاره به اینکه ممکن است تالاب‌ها در فصل بهار و تابستان وضعیت خوبی نداشته باشند، تصریح کرد: توجه، رسیدگی و حمایت از تالاب‌ها نسبت به سال‌های گذشته روند رو به رشدی داشته است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار