آغاز تزریق واکسن کرونا به کادر درمان سپیدان

نخستین مرحله واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹ با اولویت واکسیناسیون کادر درمان در شهرستان سپیدان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیاوش کریمی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سپیدان، گفت: تزریق واکسن به کادر بهداشت و درمان این شهرستان براساس اولویت‌های مشخص شده، با واکسیناسیون بخش درمان بیمارستان امام حسین (ع) آغاز شد.

او، بیان کرد: در نخستین مرحله از واکسیناسیون کووید ۱۹ در سپیدان، ۴۰ دوز واکسن برای ۴۰ نفر از کادر درمان و مرکز منتخب کرونا ویروس، در دو روز تزریق می‌شود.

کریمی، تصریح کرد: کادر درمان بخش عفونی و ایزوله بیمارستان امام حسین در ارتباط مستقیم و مستمر با بیماران بدحال مبتلا به کرونا هستند که برهمین اساس در اولویت نخست تزریق واکسن کووید ۱۹ قرار گرفته اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سپیدان، ادامه داد: دیگر کادر درمان در مراحل بعدی تزریق واکسن کرونا قرار دارند و پس از آن به تناوب دیگر گروه‌های هدف بر اساس اولویت و میزان در معرض خطر بیماری واکسینه می‌شوند.

کریمی، اضافه کرد: تزریق واکسن دارای اصول و ضوابطی است که در ۲ مرحله (دوز) و با ۲۱ روز فاصله تزریق می‌شود یعنی پس از تزریق واکسن مرحله نخست، سه هفته بعد مرحله دوم تزریق واکسن انجام می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سپیدان، با اشاره به فرآیند زمانبر واکسیناسیون کووید ۱۹ اظهار کرد: شروع واکسیناسیون کووید ۱۹ به رفع کامل خطر انتقال بیماری کمک نمی‌کند و باید شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، شستوی دست‌ها و نبود حضور در تجمعات همچنان ادامه یابد.

انتهای پیام/ت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.