مدارس بوشهر۵۰۰ مشاور و مربی تربیتی کم دارند

معاون آموزش و پرورش بوشهر گفت: با توجه به جمعیت ۲۳۰هزار نفری دانش آموزان استان، ۵۰۰ مشاور و مربی تربیتی کم داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی موحدی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در نشست خبری به مناسبت هشتم اسفند روز امور تربیتی بیان کرد: هزار و ۷۰۰مربی و مشاور در مدرسه‌های این استان فعال هستند که با توجه به استخدام پیش رو انتظار می‌رود ۳۰نفر به این جمعیت اضافه شود.

او ادامه داد: با توجه به جمعیت ۲۳۰هزار نفری دانش آموزان استان، با کمبود ۵۰۰مشاور و مربی تربیتی رو به رو هستیم.

اورژانس اجتماعی دانش آموزی با شماره ۱۵۷۰ راه اندازی می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر از راه اندازی اورژانس اجتماعی دانش‌آموزان با اعتبار ۱۵۰میلیون تومان  در این استان خبر داد و گفت: با توجه به حضور شبانه روزی مشاوران و متخصصان، دانش‌آموزان می‌توانند با تماس با شماره ۱۵۷۰ مشکلات خود را مطرح و راهنمایی لازم را دریافت کنند.

موحدی افزود: هدف از اجرای طرح اورژانس اجتماعی دانش‌آموزی ظرفیت سازی برای مداخلات روانی به موقع و موثر، کاهش عوامل مخاطره‌آمیز دانش‌آموزان و افزایش آمادگی مدارس برای واکنش سریع است.


بیشتر بخوانید


او همچنین از طرح یاری‌گران زندگی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر طرح‌های مهم این حوزه یاد کرد که در ۶۰درصد مدرسه‌های استان بوشهر با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر اجرا می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) را نیز محوری‌ترین طرح آموزش و پرورش برای توانمندسازی و ارتقای مهارت‌ها و نظام مراقبتی اجتماعی دانش‌آموزان برشمرد.

شرکت ۲۷هزار دانش‌آموز بوشهری در پرسش مهر

موحدی با اشاره به پرسش مهر ۲۱با رویکرد تقویت روحیه پرسشگری گفت: امسال ۲۷هزار دانش‌آموز و چهار هزار فرهنگی در استان بوشهر در این طرح مشارکت کردند و به پرسش رئیس جمهور که همزمان با آغاز سال تحصیلی مطرح شده بود پاسخ دادند. سوال رئیس جمهور این بود: «فرزندانم! برای مقابله با کرونا چطور می‌توانید به همکلاسی‌های خود یاری رسانید؟».

او با اشاره به نقش دانش‌آموزان استان بوشهر در مسابقات قرآنی، فرهنگی و هنری بیان کرد: ۱۲۰۰دانش‌آموز استان بوشهر که در مسابقات قرآنی، فرهنگی و تربیتی حائز رتبه برتر شده‌اند، تجلیل می‌شوند.

راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی تربیتی دانش‌آموزی

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، از راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی تربیتی دانش‌آموزی استان خبر داد و افزود: نخستین‌بار در کشور این قرارگاه برای افزایش فعالیت‌های فرهنگی با چهار کارگروه تخصصی تشکیل شده‌است.

موحدی به اجرای طرح تراز انقلاب اسلامی در عرصه دانش‌آموزی هم اشاره کرد و ادامه داد: این طرح که به نوعی پیوست عملی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است دانش‌آموزان متوسطه دوم را در بر می‌گیرد و ۱۰۲دانش‌آموز معرفی می‌شوند.

او بیان کرد: همه فعالیت‌های حوزه پرورشی فضای مجازی با مسئولیت مدیریت یکپارچه فضای مجازی اجرا می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، تجلیل از ۳۰۰فعال در عرصه امور تربیتی و پرورشی و رونمایی از دو کتاب راهنمای عملی مربیان و مشاوران پرورشی و تربیتی را از جمله برنامه‌های هفته تربیت اسلامی در استان عنوان کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.