واکنش اگنس کالامار به گزارش قتل خاشقجی: ناامید کننده است

اگنس کالامار گزارش دولت آمریکا در خصوص قتل روزنامه نگار منتقد سعودی را ناامید کننده خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، اگنس کالامار، گزارشگر سازمان ملل در پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی امروز، دوشنبه در واکنش به گزارش قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی، با اعلام اینکه آنچه اعلام شده بسیار اندک است، آن را ناامید کننده خواند.

اگنس کالامار گفت آنچه بسیار خطرناک است، این است که آمریکا اعلام کند محمد بن سلمان دستور عملیات بازداشت و یا قتل جمال خاشقجی را داده است؛ اما اقدامی علیه او به عمل نیاورد.

کالامار در نشستی مطبوعاتی در ژنو گفت: آنچه اعلام شده است، بسیار محدود است و این نگران کننده است. انتظار می‌رفت شواهد ملموس بیشتری منتشر شود.

او در ادامه افزود: اشکال بزرگی که از دیدگاه من وجود دارد، این است که به مسئولیت فردی اذعان شود؛ اما به این فرد بگوییم ما کاری انجام نمی‌دهیم، بفرما و برو. گویی که ما چیزی نگفته ایم. این از لحاظ من اقدامی بسیار خطرناک از سوی آمریکاست.
او بار دیگر خواهان اعمال تحریم‌هایی علیه دارایی‌های محمد بن سلمان شد.

کالامار همچنین گفت: اقدامات فراوانی وجود دارد که دولت آمریکا می‌تواند آن را انجام دهد. تنها چیزی که نمی‌تواند آن را انجام دهد، این است که سکوت پیشه کرده و هیچ کاری در برابر نتایجی که به آن رسیده، انجام ندهد.

روز جمعه، دولت جو بایدن یک گزارش اطلاعاتی در خصوص قتل خاشقجی را از حالت طبقه بندی خارج کرد که اعلام می‌دارد محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به شکل مستقیم دستور قتل جمال خاشقجی را صادر کرده است. همزمان آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از محدودیت‌های صدور ویزا برای ۷۶ نفر از شهروندان سعودی خبر داد که در آزار و اذیت روزنامه نگاران و فعالان مدنی دست داشته اند. این در حالی است که دولت بایدن اقدامی علیه محمد بن سلمان به انجام نرساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
امریکا می خواهد شیر بیشتری بدوشد و یا کل گاو را از آن خود کند و الا حقوق بشر کیلوی چند ؟ مگر آمریکا با رفتن یک فرد و امدن فردی دیگر دچار انقلاب می شود
آخرین اخبار