بهره مندی هنرمندان کامیارانی از خدمات هنرکارت

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران گفت: تا کنون ۶۳ نفر از هنرمندان کامیارانی در ۲ نوبت از خدمات هنرکارت بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، زبیر حسین پناهی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران گفت: در مرحله نخست ۴۰ هنرمند و در مرحله دوم نیز ۲۳ هنرمند درمجموع ۶۳ نفر موفق به دریافت هنر کارت شده‌اند و این روند با توجه به سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه دارد.

او به قابلیت‌های هنر کارت اشاره کرد و افزود: نسبت به دیگر کارت‌های اعتباری این یک کارت منزلت هنرمندان است و شرایط ممتازی نسبت به دیگر کارت‌های اعتباری دارد که علاوه بر عملیات بانکی به عنوان کارت شناسایی نیز محسوب می‌شود همه خدمات بیمه‌ای و مستمری هنرمندان نیز از طریق آن انجام می‌پذیرد.

حسین پناهی یادآور شد: در هنر کارت صادر شده هر هنرمند ۱۵ میلیون ریال اعتبار وجود دارد که کمک هزینه معیشت دولت به این اقشار در جهت حمایت از معیشت هنرمندان است که تا کنون در مجموع ۹۴۵ میلیون ریال به هنرمندان این شهرستان پرداخت شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران افزود: در سه ماهه نخست امسال نیز هزینه‌های مربوط به بیمه هنرمندان که در کامیاران حدود ۴۰ نفر هستند باشند بصورت کامل توسط دولت پرداخت شد و در بقیه ماه‌ها نیز هنرمندان تنها ۳۰ درصد از حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند.

هنر کارت به عنوان یکی از پروژه‌های مهم صندوق اعتباری هنر از سال ۱۳۹۸ آغاز به کار کرده است.

هنر کارت یک پروژه ارائه خدمات بانکی به اعضای صندوق اعتباری هنر است که با همکاری بانک آینده در کشور انجام می‌شود و یک کارت خرید بانکی عضو شبکه شتاب است و کلیه قوانین و مقررات مربوط به کارت‌های خرید شبکه شتاب مشمول این کارت نیز می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.