افتتاح طرح مرمت کاروانسرای دودهک دلیجان

با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طرح مرمت کاروانسرای دودهک دلیجان به بهره برداری رسید.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  در سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شهرستان دلیجان طرح مرمت کاروانسرای دودهک این شهرستان بهره برداری رسید.

جلالی سرمایه گذار ومجری این طرح گفت: میزان اشتغال طرح ۳۵ نفراعلام کرد. افزود: این هتل کاروانسرا شامل ۱۷ اتاق با ظرفیت ۵۳ نفر، تالار با ظرفیت ۵۰۰ نفر، چایخانه، رستوران وسوییت‌های اقامتی است.

کاروانسرای دودهک دلیجان با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی مرمت شده و قرار است به عنوان یک مکان اقامتی مورد استفاده قرار گیرد.

مساحت مجموع این کاروانسرا ۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع است که یک‌هزار و ۳۰۰ متر مربع آن را عرصه و یک‌هزار و ۵۰۰ مترمربع را اعیان تشکیل می‌دهد.

مرمت کاروانسرای دودهک از سال ۹۶ آغاز شده است و اعتبار آن از نهاد ریاست جمهوری و تفاهم‌نامه با بانک عامل تامین شد.

کاروانسرای دودهک در مجاورت ساحل شرقی رودخانه قمرود و در مسر جاده قم - دلیجان قرار دارد و این بنای تاریخی در سال ۱۳۷۷ با شماره ۱۹۸۳ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

کاروانسرای دودهک مربوط به دوره   شاه عباس صفوی و گواه عبور کاروان‌ها در طول تاریخ از این مسیر است و در مجموع استان مرکزی کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است و منطقه گردشگری از نراق تا خمین مقصد گردشگری است.

شهرستان دلیجان در سه منطقه گردشگری احاطه شده است و غار نخجیر با اسفنج‌ها بلورین منطقه گردشگری جاسب و سد ۱۵ خرداد از مناطق نمونه گردشگری در دلیجان است.

پس از تخت جمشید آثار دوران سلوکی در خورهه استان مرکزی واقع شده و شکل‌گیری این منطقه در مسیر غرب راه ابریشم بوده  و غار نخجیر یک جاذبه طبیعی برای تقویت گردشگری در این منطقه است.

مجاورت دلیجان با خمین بعنوان زادگاه امام راحل و محلات بعنوان منطقه آب گرم و پایتخت گل ایران، منطقه ای مناسب را برای گردشگران ایجاد کرده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.