تنها زدن ماسک برای در امان ماندن از ابتلا به کرونا کافی نیست

متخصص بیماری‌های عفونی در چهارمحال و بختیاری گفت: تنها زدن ماسک برای در امان ماندن از ابتلا به ویروس کرونا کافی نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مریم کیهانی متخصص بیماری‌های عفونی در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: حتی ماسک‌های N ۹۹ و N ۹۵ که بالاترین ایمنی را ایجاد و در مراکز درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد ایمنی صد درصد برای مقابله با کرونا  ایجاد نمی‌کند و با درصدی خطر همراه است.

او افزود: علی رغم طولانی شدن اپیدمی کووید ۱۹ و خستگی مردم، دیدن برخی چهره‌ها بدون ماسک در سطح شهر منطقی نیست.


بیشتر بخوانید


کیهانی اضافه کرد: با آلودگی استان همجوار به ویروس جهش یافته کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید با حساسیت و دقت بیشتری انجام شود.

او با بیان اینکه، قدرت بالای سرایت و بیماری زایی بیشتر ویروس جهش یافته کرونا، به نگرانی‌ها از شیوع این بیماری دامن می‌زند ادامه داد: اخیرا شاهد شیوع انواع مختلفی از ویروس جهش یافته کرونا موسوم به ویروس انگلیسی و آفریقایی هستیم که نقطه مشترک پیشگیری از همه آن‌ها رعایت بهداشت تنفسی با استفاده صحیح از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی مناسب، پرهیز از برگزاری و شرکت در هرگونه تجمعات و دورهمی ها، شستن مرتب دست‌ها است.

کیهانی گفت: آمار فوتی‌های ناشی از کرونا تنها یک عدد آماری نیست بلکه شمار خانواده‌های داغداری است که عزیزانشان را بر اثر ابتلا به بیماری کرونا از دست داده اند.

او افزود: برای سپری شدن روز‌های سخت کرونایی و حفظ سلامت خود و خانواده هایمان می‌توان برگزاری مراسم‌های جشن و دور همی را به زمان مناسب تری موکول کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار