نخلستان‌های بوشهر بیمه آتش سوزی می‌شوند

معاون بانک کشاورزی بوشهر گفت: نخستین بار در استان نخیلات نیز زیر پوشش بیمه آتش سوزی قرار می‌گیرند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامعلی حسینی پناه معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان بوشهر اعلام کرد: طبق روال همه ساله دوره بیمه پذیری نخیلات از ابتدای اسفند آغاز می‌شود و به طور معمول تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.

او افزود: تولید خرما بنا به شرایط اقلیمی استان بوشهر با خطراتی رو به روست و گاه خسارت‌های جبران ناپذیری به کشاورزان هم استانی وارد می‌شود بنابراین از نخلداران درخواست می‌کنیم محصول خود را از ابتدای دوره بیمه کنند زیرا خطراتی که اتفاق می‌افتد با توجه به پیشرفت مراحل رشدی محصول متفاوت است.


بیشتر بخوانید


معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: به طور مثال در دوران گل دهی و گرده افشانی که اسفند و نیمه اول فروردین است، اگر باران ببارد باعث انجام نشدن تلقیح و بروز عارضه «سیس» در میوه می‌شود و بیمه گذارانی که تا ۱۵ فروردین بیمه نامه دریافت کرده باشند مشمول این خسارت می‌شوند.

حسینی پناه بیان کرد: نخستین بار در استان نخیلات نیز زیر پوشش بیمه آتش سوزی قرار می‌گیرند. موضوعی که همه ساله در استان اتفاق می‌افتد و خسارت‌های سنگینی را به این قشر کشاورزان تحمیل می‌کند.

او گفت: با توجه به عملکرد خوب صندوق بیمه در حمایت از کشاورزان هم استانی و ذهنیت مثبت همه بهره برداران در سال زراعی کنونی نیز امیدواریم شاهد استقبال کم نظیر نخلداران باشیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.