کلاه ایمنی سپرجان موتور سواران

بیشترین تلفات راکبان موتورسیکلت به دلیل نداشتن کلاه ایمنی روی می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، موتور سیکلت وسیله‌ای کار راه انداز و درعین حال حادثه ساز است و زمانی درصد حادثه افزایش می‌یابد که موتور سوار بدون رعایت نکات ایمنی و بدون کلاه ایمنی رانندگی می‌کند.

کلاه ایمنی سپرجان موتور سواران است و رعایت نکردن نکات ایمنی و برسرنگذاشتن کلاه ایمنی این وسیله دو چرخ را به ارابه مرگی تبدیل می‌کند که بی ملاحظه به سوی خطر می‌تازد.

حتی فردی هم که ترک راننده موتور سیکلت می‌گذارد باید برای حفظ جانش از کلاه ایمنی استفاده کند.

در همین راستا دوره آموزشی ارتقای ایمنی موتورسیکلت سواران به صورت نوبه‌ای در شهر‌های مختلف استان مرکزی برگزار می‌شود تا با این کار فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی نهادینه شده و شمار تلفانت کاهش یابد.

 دوره آموزشی ارتقای ایمنی موتور سیکلت سواران فراهان هم با هدف کاهش شمار حوادث و نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی با همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فراهان، حوزه ولیعصر (عج) خنجین و پلیس راه استان در حوزه مقاومت بسیج حضرت ولیعصر (عج) شهرخنجین برگزار شد.

در این دوره، موتورسواران، قوانین و مقررات رانندگی صحیح با موتورسیکلت، نحوه استفاده از وسایل ایمنی به ویژه کلاه ایمنی و پرهیز از شتابزدگی را فرا گرفتند.

سرهنگ امیدی جانشین پلیس راه استان مرکزی در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: یکی از دغدغه‌های اساسی پلیس در حوادث رانندگی، تلفات راکبان موتورسیکلت است.

سرهنگ امیدی افزود: تلاش می‌کنیم با آموزش‌های لازم، شمار حوادث کاهش یابد و با نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی، از شدت جراحت‌ها در حادثه‌های احتمالی کاسته شود.

در پایان این دوره آموزشی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی به ۱۵۰ نفر از شرکت کنندگان که دارای کارت گواهینامه و موتور بودند، کلاه ایمنی اهدا کرد.

به امید روزی که با رعایت نکات ایمنی تلفات راکبان موتورسیکلت به صفر برسد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.