افتتاح و کلنگ زنی هفت پروژه حوزه صنعت برق در کرمانشاه

هفت پروژه حوزه صنعت برق با اعتبار ۵۴۷۰ میلیارد ریال در قالب پویش "هر هفته الف. ب. ایران" بصورت ویدئوکنفرانس توسط وزیر نیرو افتتاح و یا کلنگ‌زنی شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب در  مراسمی که امروز (۱۲ اسفند) با حضور سخنگوی صنعت برق کشور، معاون عمرانی استانداری کرمانشاه و جمعی از مسئولین استانی در پست ۲۳۰" کیلوولت شاهد کرمانشاه با نام سردار سلیمانی برگزار شد، با اشاره به افتتاح شش پروژه و کلنگ زنی یک پروژه صنعت برق در کرمانشاه، اظهار کرد: در یکی از این پروژه‌ها خط ۴۰۰ کیلوولت سنندج به مرصاد واقع در حدفاصل پست مرصاد در استان کرمانشاه تا کامیاران کلنگ زنی شد.

او بیان کرد: این پروژه با اعتبار ۳۲۵۰ میلیارد ریال احداث خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب در ادامه در خصوص پروژه‌های افتتاحی نیز گفت: پست ۲۳۰/۶۳ کیلوولت شاهد و خطوط انتقال و فوق توزیع با نام سردار سلیمانی با صرف اعتبار ۱۱۸۰ میلیارد ریال از جمله پروژه‌های افتتاحی امروز است.

او افزود: همچنین پست کامپکت ۶۳/۲۰ کیلوولت حمیل واقع در شهرستان اسلام آباد غرب بخش حمیل با اعتبار بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال نیز امروز افتتاح شد.

به گفته این مسئول، توسعه پست ۶۳/۲۰ کیلوولت سنقر واقع در شهرستان سنقر و کلیایی با اعتبار بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال، توسعه ۶۳/۲۰ کیلوولت قره سو واقع در شهرستان کرمانشاه با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و توسعه پست ۶۳/۲۰ کیلوولت هرسین با اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های افتتاحی صنعت برق کرمانشاه است.

او به مشارکت بخش خصوصی برای اجرای یک پروژه نیروگاهی در کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: فاز اول نیروگاه مقیاس کوچک دنا به ظرفیت ۸.۶ مگاوات پروژه‌ای است که توسط بخش خصوصی در شهرستان هرسین با اعتبار ۸۱۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

اسدی بیان کرد: در سال جهش تولید این پروژه‌ها با هدف تامین برق مطمئن و پایدار و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای سرمایه گذاری حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، تجارت و توسعه اقتصادی و اجتماعی استان در بخش تولید، انتقال و فوق توزیع افتتاح و کلنگ زنی شدند.

این مسئول اظهارکرد: هیچ نگرانی برای تامین برق صنایع استان نداریم.

او در ادامه صنعت برق استان‌های کرمانشاه، کردستان و اسلام را در مسیر توسعه دانست و گفت: علیرغم اینکه این سه استان با کشور عراق حدود ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند و این موضوع می‌تواند از نظر فنی به چالشی برای این استان‌ها تبدیل شود، اما با این وجود نه تنها مشکلی در تامین برق نوار مرزی نداریم، بلکه صادرات هم می‌کنیم.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.