لزوم واکسینه شدن ۷۰ درصد جمعیت استان قزوین علیه کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: باید ۶۰ تا ۷۰ درصد جمعیت استان قزوین علیه بیماری کرونا واکسینه شوند تا به ایمنی لازم برسیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست کمیته هماهنگی واکسیناسیون کرونا در استان قزوین با بیان اینکه باید ۶۰ تا ۷۰ درصد جمعیت استان واکسینه شوند، گفت: برای اینکه عدالت در توزیع واکسن حفظ شود سعی بر این است که به تمام کسانی که در حوزه مقابله با کووید ۱۹ فعالیت می‌کنند واکسن تزریق شود.

نامدار اضافه کرد: خانم‌های باردار و شیرده و کسانی که تست مثبت کرونا دارند نباید واکسن تزریق کنند.

وی افزود: واکسن کرونا باید عادلانه در کشور توزیع شود و اولویت تزریق با کادر درمان است، زیرا مستقیم با بیماران کرونایی در ارتباط هستند.

نامدار خاطرنشان کرد: باید در مورد عوارض واکسن کرونا اطلاع رسانی درستی صورت گیرد تا عموم مردم در در جریان قرار گیرند.

وی افزود: واکسن‌های ارسال شده به کشور باید در دمای منفی ۲۰ تا منفی ۸۰ درجه سانتیگراد نگهداری شوند به همین دلیل تزریق واکسن در بخش خصوصی انجام نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: تمام واکسن‌های کرونای موجود دو دوزی هستند و باید به دنبال هم تزریق شوند.

دکتر نامدار با تأکید بر اینکه در توزیع واکسن باید شاهد همکاری بین بخشی باشیم، گفت: واکسیناسیون صرفاً بر عهده دانشگاه علوم پزشکی نیست و همه ارگان‌ها باید در این امر دخیل شوند.

واکسیناسیون گروه‌های پرخطر علیه بیماری کرونا

رحمانی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم گفت: پزشکان و کادر درمانی که به صورت مستقیم با بیماران کرونایی در ارتباط هستند، مسئولان دفن فوتی‌های کرونایی، کارکنان داروخانه ها، کارکنان اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی، افراد دارای بیماری‌های زمینه ای، سالمندان و کارکنان مراکز نگهداری سالمندان و معلولان و جانبازان بالای ۷۰ درصد در مرحله اول، علیه بیماری کرونا واکسینه می‌شوند.

وی افزود: بیمارستان‌های رازی، ولایت و بوعلی سه پایگاه واکسیناسیون شهر قزوین هستند و در هر شهرستان نیز یک پایگاه برای واکسیناسیون کرونا در نظر گرفته شده است.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، به دلیل اینکه این واکسن واکنش سریع به همراه دارد باید در کنار پایگاه اورژانس تزریق شود.

تزریق واکسن کرونا به همراه ثبت کد ملی

دکتر قجر بیگی، معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم گفت: هر واکسن کرونا دارای یک کد است که به همراه کد ملی، برای تزریق ثبت می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر در استان قزوین هزار و ۱۷۰ دوز واکسن کرونا موجود است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار