بی اعتمادی، عامل توجه نکردن روستاییان به پوشش بیمه ای است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان بی اعتمادی و نبود اطلاع رسانی صحیح را عامل توجه نکردن روستاییان به پوشش بیمه ای عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  احسان مکتبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان در جلسه ستاد راهبردی صندوق بیمه اجتماعی با تاکید بر بهره‌مندی حداکثری شهروندان روستایی و عشایری از بیمه اجتماعی گفت: بی اعتمادی عمومی در بیمه‌های تجاری و مالی و فقدان اطلاع‌رسانی صحیح از مشکلات اصلی در پوشش بیمه است.

او با اشاره به سهم ۴۵ درصدی روستا‌ها در ترکیب جمعیتی و جایگاه دوم استان گلستان از نظر برخورداری از طیف جمعیت روستایی در کشور، افزود: به منظور افزایش پوشش بیمه‌ای شهروندان و روستاییان استان گلستان طرح‌های پیشنهادی باید در یک بازه زمانی خاص با لحاظ عنصر رقابت در بین شهرستان‌ها اجرا شود تا پس از آن نتایج را مورد ارزیابی قرار دهیم.

مکتبی ادامه داد: این طرح‌ها باید به‌گونه‌ای باشد تا بتوانیم از نظر پوشش بیمه‌ای رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان آموزش و توجیه کارگزاران، مدیران و شهروندان را راهکار دوم افزایش پوشش بیمه‌ای استان قلمداد کرد و در کنار آن تشکیل جلسات توجیهی با ائمه جمعه و علمای اهل سنت و نیز دهیاری‌ها را مؤثر خواند.

مکتبی خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر را خیر جمعی دانست و افزود: بنا به وظیفه حاکمیتی که در قبال شهروندان داریم خواهان اهتمام جمعی در برنامه‌ریزی و اجرای دقیق، اصولی و علمی طرح توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستیم.


دانیال پولادوند مدیر صندوق بیمه اجتماعی در استان گلستان با معرفی خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر، اهداف و برنامه‌های صندوق را منطبق بر توانمندسازی روستائیان، کاهش فقر و آسیب‌های اجتماعی، مبارزه با تبعیض و برقراری عدالت اجتماعی در مناطق محروم و کم برخوردار کشور عنوان کرد.

او در ادامه از مدیران سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی خواست تا از تمام ظرفیت‌های خود به منظور بهره‌مندی هر چه بیشتر مردم استان از مزایای بیمه اجتماعی بکار گیرند.

انتهای پیام/ق

برچسب ها: بیمه ، عشایری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.