انجام ۱۴ هزار تست کرونا در خوزستان / رکورد انجام تست شکسته شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به انجام ۱۴ هزار تست کرونا در خوزستان، از شکسته شدن رکورد تست در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به انجام ۱۴ هزار تست از افراد مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در خوزستان گفت: رکورد تست‌گیری کرونا در استان شکسته شد.

او با بیان اینکه اکنون در فرودگاه‌ها، راه‌آهن و مرز‌های خوزستان، بیماریابی افراد مبتلا به کرونا در حال انجام است، افزود: هرچه مشارکت مردم در این زمینه بیشتر باشد زنجیره انتقال بیماری بهتر قطع می‌شود.

ابول نژادیان با تاکید بر اجرای طرح غربالگری شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت: این طرح هم اکنون در خوزستان در حال انجام است که به شناسایی مبتلایان به کرونا و قرنطینه آن‌ها کمک بسیاری می‌کند و هرچه تعداد تست‌گیری کرونا بیشتر باشد، تعداد بیشتری از بیماران شناسایی خواهند شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: همکاران ما در مراکز بیمارستانی و بهداشت و درمان خوزستان شبانه روز در حال فعالیت هستند تا پیک بیماری در این استان کنترل شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در مرحله دوم واکسیناسیون کرونا، حدود ۷۰۰ دوز واکسن برای جانبازان نخاعی، شیمیایی، نابینا و تنفسی خوزستان در نظر گرفته شده که کار تزریق آن از امروز در اهواز شروع شده است، افزود: همچنین حدود ۳ هزار دوز واکسن در این مرحله برای کادر درمان خوزستان لحاظ شده که به کارکنان بخش آی سی یو و اورژانس بیمارستان‌های کرونایی استان تزریق خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار