توضیحات وکیل فدراسیون جودو درباره رفع تعلیق این فدراسیون

"امیر ساعد وکیل"، وکیل فدراسیون جودو، درباره مسائل اخیر این فدراسیون صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در ساعات اخیر مسائل مختلفی درباره پرونده فدراسیون جودو‌ی کشورمان در دادگاه عالی ورزش و کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو وجود دارد.

در همین باره امیرساعد وکیل، وکیل فدراسیون جودو در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص مسائل مختلفی صحبت کرد.

وکیل فدراسیون جودو درباره تعلیق این فدراسیون  اظهار کرد:  چند نکته در این باره  وجود دارد و نکته اول این است که کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو  این رای را صادر کرده بود که فدراسیون جودوی ایران تعلیق مادام العمر است مگر در صورت تحقق یک سری از پیش شرط ها که در آن موقع بررسی کنند که تعلیق برداشته شود یا نه!

او ادامه داد: بنابراین با رای اخیر دیوان داوری ورزش به طور صریح اعلام کرد که تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو باطل است. به همین علت آثار حقوقی رای فدراسیون جهانی را باید منتفی بدانیم. در واقع براساس ماده ۵۷ مقررات CAS، دیوان داوری کشور زمانی که درباره پرونده‌ای تصمیم گیری  می‌کند یا  در راس، خودش رای می دهد یا رای تجدید نظر خاصی را باطل می کند و آن را به مرجع تصمیم گیرنده قبلی ارجاع می دهد تا تصمیم دوباره بگیرد.

وکیل فدراسیون جودو گفت: براساس همان قانون صریح ماده ۵۷ دادگاه CAS این اقدام را درباره پرونده فدراسیون جودو انجام داده است چرا که تخلف انتصابی به فدراسیون جودو ایران اساسا مصداق قانونی ندارد. در مقررات انضباطی فدراسیون جهانی جودو و در اساسنامه این فدراسیون این تخلف انتصابی اصلا تعریف و تعیین نشده و به همین ترتیب مجازاتی برای آن تعیین نشده است. طبق استناد به اصل قانونی جرایم مجازات ها امکان اعمال این مجازات انضباطی که فدراسیون جهانی اعمال کرده بود به لحاظ حقوقی متصور نیست.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار