روسیه: تحریم‌های اتحادیه اروپا را پاسخ خواهیم داد

ولادیمیر چیزوف اعلام کرد به دور جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو پاسخ خواهیم داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر چیزوف، نماینده دائمی روسیه در اتحادیه اروپا اعلام کرد به تحریم‌های ضد روسی اتحادیه اروپا پاسخ خواهیم داد.

بر این اساس، اتحادیه اروپا روز سه شنبه به بهانه نقض حقوق بشر، چهار شهروند روسیه را در دخالت در بازداشت الکسی ناوالنی، چهره غربگرای منتقد مسکو تحریم کرد. لیست تحریم‌ها شامل الکساندر باستریکین، رئیس کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه؛ ویکتور زولوتوف، مدیر گارد روسیه؛ ایگور کراسنف، دادستان کل روسیه و الکساندر کلاشنیکف، رئیس سرویس تعزیرات فدرال روسیه است.

چیزوف گفت: "من فکر می‌کنم که به تدریج در اروپا متوجه شده اند که این منبع تحریم به اصطلاح عملاً منقضی شده است، زیرا عملا هیچ نتیجه‌ای از این محدودیت‌ها و تحریم‌های یکجانبه حاصل نمی‌شود البته به جز اقدامات تلافی جویانه روسیه که انتظار می‌رود انجام شود".

وی خاطرنشان کرد تصمیم در مورد واکنش به تحریم‌های اروپا در سطح سیاسی در مسکو گرفته خواهد شد.

پیش از این، در خبر‌ها آمده بود که یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت وزارت بازرگانی ایالات متحده ۱۴ سازمان را در پرونده الکسی ناوالنی در لیست سیاه قرار داده است. به گفته وی، این لیست شامل ۱۳ شرکت تجاری می‌شود از جمله ۹ شرکت در روسیه، ۳ شرکت در آلمان، ۱ شرکت در سوئیس و همچنین یک موسسه تحقیقاتی دولتی در روسیه.

این مقام دولتی آمریکا بدون ارائه سندی، مدعی شد: "همه آن‌ها در جنبه‌های مختلف تولید سلاح‌های بیولوژیکی و عناصر شیمیایی (سلاح ها) نقش دارند. "

اسپوتنیک نوشت: ناوالنی پس از احساس ناخوشی در هواپیما در مسیر حرکت از تومسک در ۲۰ اوت سال ۲۰۲۰ در شهر اومسک بستری شد. بر اساس نتایج معاینات، پزشکان اومسک تشخیص اصلی را اختلال متابولیک اعلام کردند که باعث تغییر شدید قند خون ناوالنی شده بود. علت آن هنوز مشخص نیست، اما طبق گفته پزشکان اومسک، هیچ سمی در خون و ادرار ناوالنی یافت نشد. با این حال، تیم تحقیقاتی آلمان تشخیص به ترور بیولوژیک ناوالنی داد. اقدامی که باعث اعمال دور جدید تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار