فعالیت ۱۰ واحد تولید ماهی زینتی در چهارمحال و بختیاری

سالانه ۴۵۰ هزار قطعه ماهی زینتی در ۱۰ واحد تولیدی در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، رضا احمدی معاون شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه حدود ۴۵۰ هزار قطعه ماهی زینتی در استان تولید می‌شود.

او با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۰ واحد تولید ماهی زینتی در استان فعال است افزود: پارسال تولید ماهی زینتی در استان ۴۰۰ هزار قطعه بود که با راه‌اندازی یک واحد تولیدماهی زینتی در شهر سامان با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن، میزان تولید ماهی زینتی در استان افزایش یافت.


بیشتر بخوانید


احمدی اضافه کرد: واحد تولید ماهی زینتی تازه تاسیس هنوز با ظرفیت کامل فعال نشده است و در صورت فعال شدن این واحد، تعهد برنامه ششم توسعه در حوزه تولید ماهی زینتی در استان محقق خواهد شد.

او ادامه داد: هم اکنون در حوزه تولیدماهی زینتی برای ۲۵ نفر به صورت مستقیم و ۵۰ نفرغیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

احمدی با تاکید بر اینکه برای تولید ماهیان زینتی در قالب طرح‌های مشاغل خانگی مجوز صادر می‌شود، گفت: ماهیان تولیدی استان شامل گونه‌های گلدفیش، سان‌فیش، آرونا، آنجل و اسکار است.

او افزود: تولید ماهی تزینتی از طریق واسطه به خارج از کشور به خصوص به کشور عراق صادر می‌شود و زمینه صادرات ماهی زینتی استان فراهم است.

احمدی با تاکید بر اینکه درصدی از بچه ماهی زینتی در داخل استان تولید می‌شود اضافه کرد: از اصفهان و شهرک ماهی زینتی محلات و البرز نیز بچه ماهی زینتی وارد استان می‌شود.

او ادامه داد: تولید ماهی زینتی تا سال ۸۷ در استان نزدیک به ۲۰ هزار قطعه بود که این میزان با استقبالی که از تولید ماهی زینتی در استان شد، افزایش داشته است.

احمدی به ایده راه‌اندازی شهرک ماهیان زینتی در قالب یک شهرک کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: این طرح در حد یک پیشنهاد است و برای راه‌اندازی این شهرک نیاز به یک کار مطالعاتی و تامین اعتبار است.

او با اشاره به شیوع ویروس کرونا و پایین آمدن استقبال خرید ماهی شب عید در سال ۹۸ و امسال افزود: تولید کنندگان واحد‌های تولید ماهی زینتی نیز دچار خسارت شدند.

احمدی به پرداخت تسهیلات واحد‌های خسارت دیده ناشی از کرونا اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه این واحد‌ها جز مشاغل خانگی هستند و بیمه نداشتند از دریافت تسهیلات بی‌بهره ماندند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار