نایب رئیس بانوان فدراسیون هاکی:

نگاه جنسیتی در هاکی وجود ندارد

الهه شجاعی گفت: هیچ گونه نگاه جنسیتی در ورزش هاکی از سوی ریاست فدراسیون وجود ندارد.

الهه شجاعی نایب رئیس بانوان فدراسیون هاکی در گفت و گو با  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت هاکی بانوان بیان کرد: دیدگاه مسئولان نسبت به هاکی بانوان تغییر کرده که اتفاق بسیار خوبی محسوب می‌شود. قدیمی رئیس فدراسیون هاکی نگاه ویژه‌ای به ورزشکاران بانو دارد و از هر گونه نگاه جنسیتی دوری می‌کند. تمام امکانات  فراهم شده برای بانوان  و آقایان یکسان است.

او درباره کمبود‌های هاکی اظهار کرد: ما برای هاکی روی چمن، زمین چمنی نداریم که بخواهیم از آن استفاده کنیم. رئیس فدراسیون هاکی به دنبال این است تا به زودی یک زمین چمن را برای تیم ملی هاکی آماده کند. سالن هاکی را می‌توان فراهم کرد و در اختیار تیم‌ها گذاشت. هاکی  ورزش بسیار گرانی است و ما مشکل تجهیزات داریم چرا که هر بازیکن باید لوازم شخصی خودش را داشته باشد. فدراسیون برای تهیه تجهیزات نیاز به بودجه بیشتری  دارد.

شجاعی در ادامه عنوان کرد: ما با بسیاری از متخصصین داخلی برای ساخت تجهیزات هاکی صحبت کردیم، اما تاکنون تجهیزات داخلی جواب گوی هاکی نبوده است. وارد کردن لوازم هاکی از کشور‌های دیگر بسیار گران بوده و هزینه زیادی برای فدراسیون دارد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون هاکی درباره برگزاری لیگ برتر گفت: مسابقات لیگ برتر هاکی بانوان در سال ۹۸، به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد. زمستان امسال ادامه یازدهمین دوره لیگ برتر هاکی بانوان برگزار شد. ۸ تیم در این دوره لیگ برتر هاکی بانوان به مرحله نیمه نهایی صعود کردند.

/////نایب رئیس بانوان فدراسیون هاکی: نگاه جنسیتی در هاکی وجود ندارد

ویروس کرونا به هاکی آسیب زد

او بیان کرد: اکثر رشته‌های ورزشی از ویروس کرونا آسیب دیدند چرا که تمرینات مثل سابق به صورت منظم برگزار نمی‌شود. باید در نظر گرفت که تیم‌ها  بعد از تعطیلی مسابقات تمرینات منظمی نداشته‌اند. باید دوازدهمین دوره لیگ برتر هاکی را برگزار می‌کردیم، اما کرونا مانع شد.

شجاعی درباره پیشرفت رشته هاکی بانوان گفت: نمی‌توان مقایسه کرد که هاکی بانوان نسبت به قبل چه تغییراتی داشته است. با توجه به نظر کارشناسان و نبود مسابقات برون مرزی نمی‌توان گفت که هاکی بانوان پیشرفت کرده است. دختران هاکی با شور شوق در مسابقات شرکت می‌کنند و انگیزه بالایی برای درخشش در عرصه‌های بین المللی دارند.  تمام تیم‌های حاضر در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر از کیفیت رقابت‌ها رضایت داشتند.

او گفت: وزارت ورزش و کمیته المپیک کمک‌های لازم را به رشته ما کرده‌اند، اما آن گونه که من انتظار دارم نبوده است. هاکی یکی از رشته‌های مهیج در دنیا است و باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

شجاعی درباره تیم ملی هاکی بانوان اظهار کرد: ما جلسه‌ای را با عبدی سرمربی تیم ملی هاکی بانوان برگزار کردیم. نظر سرمربی تیم ملی بر این است که اردوی‌های تیم ملی بانوان از اردیبهست سال ۱۴۰۰ آغاز شود. به زودی با مشورت‌های لازم تاریخ برگزاری اردوی تیم ملی بانوان را اعلام خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.