آغاز به کار همایش ملی آموزش در دوران کرونا در شیراز

همایش ملی آموزش در دوران همه گیری کرونا با محوریت «فرصت‌ها، چالش‌ها و دستاوردها» در شیراز آغاز به کار کرد و به مدت دو روز در بستر شیکه شاد به میزبانی آموزش و پرورش استان فارس ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل آموزش و پرورش فارس در آیین افتتاحیه همایش ملی آموزش در دوران همه گیری کرونا، گفت: به دنبال هر بحرانی، تهدیدها، چالش‌ها و فرصت‌هایی ایجاد می‌شود.

فرهاد اسماعیلی با بیان اینکه اساسا ذات بحران تهدید و چالش است، افزود: کشور ایران نیز طی تاریخ بحران‌های طبیعی، حوادث مترقبه و غیرمترقبه و جنگ و خونریزی زیادی به خود دیده، اما چون ققنوس سربلند کرده و با افتخار امروز در دنیا حرف برای گفتن دارد.

او ادامه داد: به عنوان مثال هشت سال جنگ تحمیلی تهدید‌ها و چالش‌های زیادی به همراه داشت، اما همین بحران، جوهره وجودی انسان‌ها را بالفعل کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: در بحران کووید ۱۹ که عرصه‌های مختلفی از جمله اجتماعی، فرهنگی، علمی و حتی نظامی تحت‌الشعاع قرار گرفت. یکی دیگر از عرصه‌هایی که متاثر از این بحران شد، عرصه آموزش و نظام تعلیم و تربیت بود.

اسماعیلی اظهار کرد: در ایران معلمانی بزرگ و با ظرفیت‌های بزرگ انسانی وارد عرصه آموزش شدند و از هر ابرازی و با هر سطحی از دانش استفاده کردند.

او گفت: این بحران هم نشان داد که معلمان به عنوان خط مقدم با شجاعتی تمام و خودجوش وارد عرصه آموزش شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین با بیان اینکه بحران شیوع همه گیری کرونا، فرصت‌ها و دستاورد‌هایی در حوزه آموزش ایجاد کرد، تاکید کرد: اگر در بحران‌ها فرصت‌ها و دستاورد‌ها شناسایی و دسته بندی و نگهداری نشوند، ممکن است ظرفیت بزرگی در کشور از دست برود، چرا که این دستاورد‌ها به مثابه چراغی برای هر آینده هر تمدن و کشوری خواهد بود.

اسماعیلی بیان کرد: برگزاری این همایش در معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس به جهت اهمیت و ضرورت موضوع طراحی شد که خوشبختانه مورد استقلال پژوهشگران و نخبگان تعلیم و تربیت کشور قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار