پیشرفت ۹۹ درصدی اجرای کاداستر اراضی ملی در مهاباد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد از پیشرفت ۹۹ درصدی اجرای کاداستر (نقشه حدنگاری) اراضی ملی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، پاتو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد گفت: با تلاش بی وقفه کارشناسان منابع طبیعی شهرستان و پیگیری مستمر در اداره ثبت اسناد و املاک، مساحت ۱۹۶ هزار هکتار از نقشه‌های اراضی ملی شهرستان در طرح کاداستر (نقشه حدنگاری) تثبت شده است.

او با اشاره به اینکه همچنین برای ۱۲۷ هزار هکتار از اراضی ملی در این شهرستان سند به نام دولت و نمایندگی سازمان جنگل‌ها و مراتع صادرشده است، افزود: با صدور سند تک برگ برای اراضی منابع طبیعی، علاوه بر برطرف شدن بسیاری از مشکلات ثبتی، جعل اسناد، سوءاستفاده از این اراضی به شدت کاهش پیدا می‌کند.


بیشتر بخوانید

کاداستر منابع طبیعی عبارت است از نقشه‌های رقومی دارای مختصات با دقت هندسی استاندارد، که بر اساس تشخیص سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور از محدوده منابع ملی و اراضی مستثنیات تهیه شده و باید در محدوده‌های ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به همراه نوع پوشش گیاهی در محدوده منابع ملی سند صادر شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.