دریافت شماره شبا بانک ملی

بانک ملی ایران قوانین را بهتر از تمامی بانک ها اجرا و رعایت کرده و باعث حذف ربا از امور بانکی شده است.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در حال حاضر بانک ملی ایران دارای بیش از سه هزار شعبه فعال در ایران، 14 شعبه فعال و 4 سابسیدری در خارج كشور و 183 باجه است. در واقع می توان گفت که این بانک یكی از قوی ‏ترین مؤسسات مالی در ایران و حتی در دنیا است. این بانک قوانین را بهتر از تمامی بانک ها اجرا و رعایت کرده و باعث حذف ربا از امور بانکی شده است. این بانک ایجاد عدالت و قسط در جامعه با تلاش كاركنان معتمد و متخصص خود توانسته است گام های موثر، مفیدی و با ارزشی را بردارد. این بانک نیز مانند اکثر بانک های دیگر برای نقل و انتقالات با مبلغ بالا برای هر حساب، یک شماره شبا در نظر گرفته است. دریافت شماره شبا بانک ملی ایران با روش های مختلفی امکان پذیر است. ما در ادامه به شرح این روش ها می پردازیم.

شماره شبا

IBAN  یا همان شماره حساب بانکی بین المللی که مخفف International Bank Account Number (شماره حساب بین المللی بانک) است، در واقع یک استاندارد بین المللی برای شناسایی و یک پارچه سازی حساب های بانکی است. این استاندارد در کشور های مختلف قالب های متفاوتی دارد. همچنین از 11 دی ماه 1385 «اول ژانویه سال ۲۰۰۷ میلادی» بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، استفاده از این کد را برای حواله های ارزی لازم دانسته و آن را اجباری کرده است.

شماره شبا مطابق با استاندارد ISO13616 بوده که بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای راحت کردن و استاندارد سازی مبادلات بین بانکی و بین المللی بانک های کشور آن را تعریف و مشخص کرده است. هر شماره حساب بانکی دارای شماره با است و برای داشتن شماره شبا نیاز به باز کردن حساب جدید نیست. همچنین لازم به ذکر است که بزودی در کلیه سامانه های پرداخت بین بانکی فقط و فقط از این نوع شماره حساب استفاده خواهد شد.

ساختار شماره شبا بانک ملی ایران

شماره شبا یک شناسه ۲۴ رقمی است دو حروف نیز در اول این شناسه قرار دارد که در ایران  «IR» بوده و در واقع این دو حروف کد کشور را نشان می دهد. بعد از این دو حروف دو رقم می آید که در واقع این دو رقم کنترل صحت ساختار است. بعد از ارقام کنترلی، شناسه معرف بانک ملی ایران می آید که 017 است. سپس  1 رقم دیگر می آید که نوع حساب را مشخص می کند، از آنجا که شماره حساب های بانک ملی 13 رقم است، به منظور حفظ استاندارد در استفاده از شماره شبا، قبل از شماره حساب، به تعداد ارقام تا رسیدن به ۱۸ رقم، با گذاشتن صفر پیش از شماره  اصلی حساب جبران می شود.

شماره شبا بانک ملی ایران

بانک ها برای شماره گذاری انواع حساب های مشتریان  و کاربران خود از روش یا روش  ها یی مخصوص به خود استفاده  می کنند سبب ایجاد ناهماهنگی هایی می شود که این ناهماهنگی ها انتقال پول بین بانک های مختلف را با مشکلات زیادی مواجه کرده و دردسر ساز شده بود. از این رو برای رفع کلیه این مشکلات و علاوه بر آن  تسهیل و تسریع روند انواع نقل و انتقالات مالی و استاندارد سازی مبادلات بین بانکی و بین المللی بانک های کشور، شماره شبا ملی ایجاد شده است که همانطور که گفته شده است این شماره شبا از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، از یازدهم دی ماه ۸۵ (یعنی اول ژانویه ۲۰۰۷) برای حواله های ارزی اجباری شد؛ و همچنین لازم به ذکر است که این شماره در مبادلات بین بانکی داخلی کشور نیز از همان سال برای نخستین بار در سایت بانک ملی ایران اجرا شده و به مرور در سراسر بانک ها انجام شده است.

نحوه دریافت شماره شبا بانک ملی

همانطورکه می دانید با توجه به تغییرات اخیر بانک مرکزی هر نقل و انتقالی با شماره کارت دارای کارمزد و محدودیت های ریالی است. اما با استفاده از شماره شبا که بهترین گزینه در این مورد است، خیلی راحت نقل و انتقالات صورت می پذیرد بدون آن که کارمزدی به آن تعلق می گیرد و یا با محدودیت های زیادی رو به رو شود. برای دریافت شماره شبا بانک ملی روش های مختلفی وجود دارد. در واقع شما می توانید برای دریافت شماره شبا بانک ملی ایران، به یکی از شعبه های بانک ملی ایران به صورت حضوری مراجعه کنید، کارمندان بانک، شماره شبا را در اختیار شما قرار می دهند. همچنین دستگاه های عابر بانک ملی ایران نیز این امکان را برای مشتریان فراهم کرده اند که تنها با وارد کردن کارت و سپس انتخاب گزینه دریافت شناسه شبا، این شماره را دریافت کنند. لازم به ذکر است که از منوی خدمات بدون کارت در این خودپردازها نیز امکان دریافت شبا وجود دارد. در واقع، دریافت شماره شبا تنها با وارد کردن شماره حساب مشتری مورد نظر در خودپرداز، قابل ارائه است و به وجود کارت هنگام دریافت این شناسه نیازی نیست.

همچنین می توانید تماس تلفنی را هم امتحان کنید. اما با وجود شلوغی های امروزی و همچنین و وجود بیماری کرونا و خطرناک بودن آن، دریافت شماره شبا از طریق این روش ها کمی دشوار بوده و همچنین ممکن است بسیار زمان بر باشد. از این رو می توانید با استفاده از وب سایت های مختلفی از جمله تهران شارژ، رده و ... یا همچنین سایت رسمی خود بانک که با ورود در فضای بانکداری الکترونیکی می توانید آن را به راحتی پیدا کنید، خیلی راحت و آسان شماره شبای خود را دریافت کنید.

دریافت شماره شبا بانک ملی با تهران شارژ

تهران شارژ یکی از سامانه های اینترنتی فعال در این زمینه است و توسط این برنامه به راحتی می توان از طریق شماره کارت یا شماره حساب، شماره شبا دریافت کرد.

درضمن اگر که برای اولین بار وارد سایت تهران شارژ شوید، می توانید فقط تا 3 بار در روز درخواست بررسی شماره شبا دهید و نام صاحب حساب وارد شده را بررسی نمایید.

اما اگر در تهران شارژ اشتراک داشته باشید شما در روز محدودیت کمتری دارید و به ازای امتیاز خرید خود این امکان برای شما وجود دارد که شماره شبا بیشتری را بررسی نمایید.

دریافت شماره شبا بانک ملی با رده

این سایت روی کار امده است تا نیاز های بانکی شما را پاسخگو باشد. در واقع از طریق این سایت راحت تر می توانید خدمات بانکی دریافت کنید. تعدد و تنوع بسیار خدمات بانکی، پیدا کردن بهترین و راحت ترین خدمت را پیچیده می ‌کند، نا آگاهی از قوانین و دستورالعمل های بانکداری و همچنین جزئیات بسیار زیاد آن ‌ها، باعث سردرگمی شما خواهد شد. اما رده کار را راحت تر کرده است. دریافت شماره شبا بانک ملی تنها یکی از خدمات این سایت است.

دریافت شماره شبا بانک ملی با کارت اینفو

کارت اینفو نیز یکی دیگر از سامانه های فعال در زمینه دریافت شماره شبا است که به راحتی شماره حساب یا شماره کارت بانکی شما را دریافت می کند و شماره شبا را به شما می دهد. این سامانه خدمات بانکی دیگر نیز انجام می دهد برای مثل کارمزد عملیات بانکی از جمله کارمزد انتقال وجه را به راحتی برای شما محاسبه می کند.

دریافت شماره شبا بانک ملی با شماره کارت

شماره کارت بانکی، پر کاربرد ترین عددی که همه ما آن را به خاطر می سپاریم و یا همیشه آن را به همرا داریم. پس مهم ترین نیاز ما این است که بتوانیم شماره کارت ملی خود را به شماره شبا تبدیل کنیم. اما متاسفانه با توجه به اینکه شماره کارت به صورت مستقیم به شماره حساب مربوط نمی شود از این رو  قطعا نمی توان شماره شبا را با استفاده از شماره کارت محاسبه کرده و دریافت کنید. بنابراین شما می توانید شماره کارت خود را به شماره حساب تبدیل کنید و سپس به آسانی به شماره شبا تبدیل کنید و یا با عضویت در سایت های روده و تهران شارژ شماره کارت خود را به شماره شبا تبدیل کنید و از درستی آن نیز اطمینان حاصل کنید. همچنین می توان با وارد شدن به بخش خدمات الکترونیک سایت بانک ملی ایران و سپس زیر منوی «دریافت شناسه شبا»، پس از وارد کردن شماره حساب، شناسه شبای مرتبط با آن را دریافت کرد.

 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: نبض بازار ، بانک ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۴:۳۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
تو این ایام کرونا واقعا اینکه چیزی باشه آدم باعث بشه بانک نره و بتونه شماره شباش رو بگیره عالیه
ممنون از باشگاه خبرناگاران جوان
Netherlands
علی
۱۴:۳۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
خیلی ممنونم بابت این خبر خوب:|
یعنی واقعا میشه شماره کارت رو به شماره شبا ملی تبدیل کرد؟
آخرین اخبار