مهارت‌آموزی چاره حل بیکاری

مهارت‌آموزی چاره رفع بیکاری در مازندران و تمامی استان‌های کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسین زادگان استاندار مازندران در جلسه شورای مهارت استان با رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، کم‌توجهی به مهارت‌آموزی مرتبط با نیاز بازار کار را مهم‌ترین چالش اشتغال در استان اعلام کرد و گفت: مهارت‌آموزی چاره رفع بیکاری در مازندران و تمامی استان‌های کشور است.

او افزود: بدون توجه به مهارت آموزی و کیفی سازی تولیدات و ارتقاء بهره‌وری چشم اندازی برای رفع مشکلات اشتغال و معیشت وجود نخواهد داشت.

او با بیان اینکه بالا بودن نرخ بیکاری در سطح ملی و تقاضا برای کار بویژه از سوی فارغ التحصیلان دانشگاهی ناشی از نبود مهارت کافی متناسب با بازار کار است، ادامه داد: برای رفع مشکل بیکاری باید جهت‌گیری نظام آموزشی به سمت مهارت آموزی متناسب با نیاز بازار سوق داده شود.

استاندار مازندران گفت: در شرایط فعلی بستر‌های مناسب در مازندران و کشور برای مهارت آموزی وجود دارد و نیرو‌های کار را به سمت بهره گیری از این مهارت‌ها باید سوق داد.

حسین زادگان افزود: استقرار مراکز متعدد مهارت آموزی به تنهایی نمی‌تواند راهگشا باشد و مهارت آموزی کیفی متناسب با بازار کار چاره حل بیکاری است.

نماینده عالی دولت با اشاره به تلاش چهار دهه اجمهوری اسلامی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق و راه‌های دسترسی در دورترین نقاط شهری و روستایی کشور، گفت: توجه نکردن به مهارت آموزی و اشتغال موجب شد تا با وجود این امکانات، همچنان مردم این مناطق با مشکل معیشت و رفاه در زندگی مواجه باشند.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار