کسب و کار روستایی در نهبندان رونق پیدا می کند

بیکی فرماندار شهرستان نهبندان از اعطای ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات برای رونق کسب و کار‌های مناطق روستایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بیکی فرماندار شهرستان نهبندان گفت: نهبندان یکی از شهرستان‌هایی است که اقدامات شاخصی در زمینه رونق اشتغال، ایجاد زیرساخت‌های لازم، ارتقای سطح رفاه و معیشت مردم در آن صورت گرفته است.

او با بیان اینکه نهبندان از ظرفیت خوبی برخوردار است، افزود: این شهرستان در زمینه اشتغال خرد و کلان رونق خوبی داشته و تنها در زمینه اشتغال خرد ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات عشایری را از صندوق توسعه ملی جذب کرده است.

بیکی بیان کرد: طی تفاهم نامه منعقد شده با بنیاد برکت بیش از ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات برای رونق کسب و کار‌های مناطق روستایی این شهرستان تعلق گرفته است.

 افتتاح دو واحد معدنی نهبندان در بهار ۱۴۰۰

بیکی فرماندار نهبندان گفت: این شهرستان در حوزه‌های معدنی ظرفیت‌های بالقوه خوبی دارد که با همت مسئولان و سرمایه گذاران به ظرفیت بالفعل تبدیل شده است.

او افزود: ۸ واحد صنعتی و معدنی درحال احداث هستند که ۲ واحد کنسانتره آهن و واحد فرآوری منیزیت در شهرک صنعتی نهبندان در نیمه اول سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهند رسید.

بیکی با اشاره به اینکه احداث این واحد‌ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده است، ادامه داد: یکی از این واحد‌ها بیش از ۸۵ درصد و دیگری ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.


بیشتر بخوانید


فرماندار نهبندان عنوان کرد: در منطقه ذهاب فرآوری منیزیت آماده افتتاح است و کار آزمایشگاهی آن انجام داده شده است.

او تصریح کرد: شرکت نسوز بیرجند و سربیشه ۲۰ میلیارد تومان در زمینه فرآوری منیزیت سرمایه گذاری کرده اند.

بیکی با بیان اینکه واحد‌های صنعتی نهبندان با مشکل برق مواجه بوده اند، اظهار کرد: در زمینه تامین آب و برق این واحد‌ها تاکنون  ۶/۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.