بنیاد مسکن ۲هزار خانه طرح ملی مسکن در بوشهر می‌‎سازد

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: اجرای طرح اقدام ملی مسکن در کشور آغاز شده و قرار است دو هزار واحد مسکونی در قالب آن در بوشهر ساخته شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، جواد حق شناس معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های بنیاد مسکن در استان بوشهر بیان کرد: اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهر‌های مختلف کشور از جمله استان بوشهر آغاز شده و قرار است در قالب این طرح دو هزار واحد مسکونی در استان بوشهر ساخته شود.

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افزود: تامین آورده ۴۰ میلیون تومانی از سوی متقاضیان در اجرای طرح اقدام ملی مسکن ضروری است.

او همچنین ادامه داد: هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان در روستا‌های استان بوشهر ساخته می‌شود.


بیشتر بخوانید


معاون بنیاد مسکن عنوان کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته ۳۵ میلیون تومان به صورت بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان نیز وام کم بهره برای ساخت هر واحد مسکن محرومان پرداخت می‌شود.

استاندار بوشهر هم با اشاره به ساخت و تحویل هزار واحد مسکونی محرومان در استان بر ضرورت سرعت بخشی در ساخت مسکن در قالب‌های مختلف از جمله طرح اقدام ملی مسکن تاکید کرد.

عبدالکریم گراوند افزود: بنیاد مسکن در ساخت واحد‌های مسکونی با کیفیت تاکنون موفق عمل کرده است.

او با تاکید بر مشارکت بانک‌ها در تامین نقدینگی واحد‌های مسکونی از طریق پرداخت تسهیلات عنوان کرد: بانک‌ها باید نقش خود را در ساخت واحد‌های مسکونی پررنگ‌تر کنند، چون ساخت مسکن بدون مشارکت بانک‌ها امکان‌پذیر نیست.

استاندار بوشهر همچنین گفت: بنیاد مسکن استان در اجرای طرح عمران روستایی طرح‌های مطلوب و مهمی در استان اجرا کرده و در این زمینه به ساحل‌سازی ویژه توجه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر نیز گفت: اکنون ۹۸۶ واحد مسکن محرومان در استان در دست اجراست که ۷۰ درصد این واحد‌های مسکونی ساخته شده است و بقیه نیز تا نیمه نخست سال آینده تحویل می‌شود.

حمید حیدری بریدی افزود: علاوه بر آن، ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان نیز در دستور کار قرار گرفته که در روستا‌های استان با پرداخت تسهیلات بانکی ۵۰ میلیون تومانی و کمک بلاعوض ۳۰ میلیون تومانی ساخته می‌شود.

او بیان کرد: از سهمیه دو هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن که به بنیاد مسکن استان بوشهر ابلاغ شده عملیات اجرایی ۴۸۵ واحد آغاز شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.