اجرای طرح افزایش تولید مزارع دیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت : طرح افزایش تولید مزارع دیم در سطح بیش از ۱۷۵ هزار هکتار از مزارع گندم، جو، نخود، علوفه و گلرنگ استان اجرا شده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت : به واسطه اجرای طرح افزایش تولید مزارع دیم به دنبال افزایش بهره وری کشت در مزارع دیم استان هستیم.

او به استقبال خوب کشاورزان کرمانشاهی از این طرح اشاره کرد و گفت : بیش از ۱۷ هزار کشاورز استان در راستای این طرح با سازمان جهاد کشاورزی قرارداد بسته اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه افزود: یکی از مزایای این طرح توزیع کود‌های ان پی کی، ازت، فسفات و پتاس مورد نیاز مزرعه به صورت رایگان بین کشاورزان است.

حاتمی با اشاره به اینکه کود‌ها توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و وزارت جهاد کشاورزی تامین می‌شود، افزود: کشاورزانی که در این طرح مشارکت می‌کنند به ازای هر هکتار زمین سه کیلوگرم کود رایگان دریافت می‌کنند.

او یکی از دغدغه‌ها و نگرانی مطرح شده در این راستا را بحث بیمه کردن محصول عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون ۱۳۳ هزار هکتار از این اراضی بیمه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه فرصت بیمه محصولات را تا ۲۰ اسفندماه اعلام کرد و گفت: کشاورزان به ازای هر هکتار با ۹ هزار و ۱۰۰ تومان می‌توانند مزرعه خود را بیمه کنند تا از مزایای طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها برخوردار شوند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار