هشدار جهاد کشاورزی بوشهر درباره هجوم ملخ‌

سازمان جهاد کشاورزی بوشهر با هشدار درباره هجوم ملخ‌ به این استان از همه خواسته است در صورت دیدن دسته‌های ملخ به این سازمان اطلاع دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اعلام کرد: باتوجه به پیش بینی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(فائو) و سازمان حفظ نباتات کشور، به علت وجود جمعیت‌های بزرگ ملخ بالغ در عربستان، وجود جریان‌های جوی و جهت باد، احتمال هجوم ملخ صحرایی در روز‌های آینده به استان بوشهر بسیار زیاد است.

 از همه مردم، کشاورزان، دامداران و دریانوردان خواسته شده است، به محض مشاهده دسته‌های ملخ، به سرعت موضوع را به نزدیک‌ترین بخش جهاد کشاورزی اطلاع دهند تا بلافاصله اقدامات لازم برای شناسایی کانون ریزش ملخ و عملیات مبارزه صورت گیرد.


بیشتر بخوانید


امسال سومین سال ورود ملخ‌های صحرایی به استان و کشور است.

برای مقابله بهتر با این آفت، بهمن  آمادگاه مبارزه با ملخ در بوشهر راه اندازی شد.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر هم پیش از این گفته بود، استان آماده هرگونه مبارزه با ملخ است.

خسرو عمرانی افزود: سم و تجهیزات مورد نیاز مانند وسایل سم پاش تامین شده و آمادگی پایش، ردیابی و مبارزه با ملخ در استان وجود دارد.

به گفته او، ملخ‌ها از شمال آفریقا، یمن و شبه جزیره عربستان که محل زاد و ولد آن‌ها است وارد کشور و استان بوشهر می‌شوند.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر معتقد است: عملیات مبارزه در شبه جزیره عربستان به طور کامل انجام نمی‌شود و همین امر سبب شده که جمعیت ملخ‌ها حالت طغیانی پیدا کند و ملخ‌ها بالغ شوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.