انجام بیش از ۱۵۰۰ تست کرونا در طرح «شهید سلیمانی»

مدیر گروه آموزش سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از هفته گذشته تاکنون یک هزار و ۵۸۵ تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حسن محمودی مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به تشریح اقداماتی که در قالب طرح شهید سلیمانی از هفته گذشته تا کنون در استان در راستای مقابله با کرونا صورت گرفته است، گفت: در این طرح بسیجیان با مراجعه به درب منازل شهروندان اطلاعات مربوط به سلامت آن‌ها را یادداشت و به پایگاه‌های سلامت محله ارجاع می‌دهند تا در صورت نیاز برای درمان آن‌ها اقدام شود.

او از تیم‌های سه گانه مراقبتی، حمایتی و نظارتی به عنوان سفیران سلامت یاد کرد و گفت: این تیم‌ها به صورت فعال در اجرای برنامه غربالگری در قالب طرح شهید سلیمانی با تمام توان با حضور در سطح شهر و محلات استان اقدام به بیماریابی، انجام تست و ردیابی موارد در تماس با بیماران مبتلا به کرونا می‌نمایند.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: از هفته گذشته تاکنون یک هزار و ۵۸۵ تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در استان از افراد دارای علائم صورت گرفته که از این تعداد تست ۲۹۶ نفر مثبت اعلام شده است.

محمودی در ادامه بیان کرد: در مدت زمان یادشده تاکنون ۲۱۱ نفر در منزل تحت مراقبت درمانی و حمایتی از لحاظ بیماری کرونا در قالب طرح مذکور قرار گرفته‌اند. وی از اعزام چهار نفر مبتلا به کرونا به بیمارستان جهت مراقبت و درمان در استان در مدت زمان یادشده خبر داد.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به ۲۱۱ مورد مراقبت در منزل با رصد و پیگیری تیم‌های مذکور خبرداد و گفت: در صورت داشتن علائم سرماخوردگی، تب و لرز، گلودرد و سردرد به مراکز خدمات جامع سلامت و یا پایگاه‌های بهداشتی سلامت جهت انجام تست مراجعه نمایند.

محمودی با بیان اینکه از ابتدای این طرح تاکنون تیم‌های مذکور به ۱۲ هزار و ۴۵۳ خانواده سالم در سطح استان از لحاظ رعایت نکات بهداشتی آموزش‌های لازم را ارائه داده‌اند، افزود: به ۲۹۰ خانواده افراد بیمار مبتلا به کووید ۱۹ آموزش داده شده است.

او در پایان یادآور شد: از ابتلا به کرونای انگلیسی و سایر موارد احتمالی جهش یافته درآینده با انجام مواردی از قبیل استفاده از ماسک (در صورت امکان دو ماسک)، رعایت فاصله اجتماعی و خودداری از حضور در امکان پر تجمع، مهمانی ها، مراسم‌ها، شستشوی مرتب دست‌ها پیشگیری کنید و در صورت مشاهده و ظهور علایم اولیه سرماخوردگی به مراکز جامع خدمات سلامت جهت انجام تست غربالگری بیماری کرونا مراجعه نمایید.

انتهای پیام /ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.