نگرانی از پایین آمدن دوام بیماران در مقابل کرونا ویروس

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای خوزستان گفت: یک سوم فوتی‌های کرونایی استان کمتر از ۲۴ ساعت در بیمارستان دوام آوردند که این آمار بسیار نگران کننده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نژادیان  سخنگوی ستاد مدیریت کرونای خوزستان گفت: پس از بررسی فوتی‌های کرونایی استان از تاریخ ۲۰ بهمن تا ۱۲ اسفندماه، مشخص شد ۷۰ درصد از یک سوم موارد فوتی استان، به محض ورود به اورژانس، اینتوبه شدند و یا فوت کرده بودند که این موضوع بیانگر مراجعه دیرهنگام بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها است.

او بیان داشت در اوج اپیدمی کرونا چیزی به اسم سرماخوردگی نداریم و هر کس کوچکترین علائمی همچون تب، بدن درد، گلو درد و آبریزش بینی دارد یک نوع کرونا است مگر خلاف آن ثابت شود و بسیاری از بیماران کرونایی از بستری در بیمارستان‌ها ترس دارند در حالی که اگر زودتر به مراکز درمانی مراجعه کنند می‌توان برای آن‌ها کاری کرد.

ابول نژادیان افزود: سرعت انتشار ویروس انگلیسی بسیار زیاد بوده و لازم است با کوچکترین علائم به مراکز درمانی مراجعه کرد و معمولا پنج تا هفت روز اول، دوره تکثیر ویروس است که اگر در این بازه زمانی بیمار داروی ضدویروسی مصرف کند، بلافاصله می‌توان بیماری را مهار کرد، اما در کرونا نوع انگلیسی، یک بیمار ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت علامت‌دار شده و می‌تواند این ویروس را منتشر کند که این موضوع باعث افزایش موارد فوت می‌شود.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای خوزستان تصریح کرد: در بیمارستان‌های استان، به غیر از بیماران کرونایی، بیماران سکته ای، تصادفی، زایمان‌ها و سایر بیماران بستری هستند که باید به آن‌ها خدمت رسانی کنیم بنابراین بخشی از بیمارستان‌ها را در اختیار بیماران کرونایی قرار دادیم.

 این مقام مسئول ادامه داد: اکنون بار مراجعه به مراکز درمانی خوزستان بسیار زیاد است بنابراین سعی کردیم ظرفیت سازی کرده و به تخت‌های بیمارستانی اضافه کنیم. در مرحله اول مراکز دانشگاهی را به طور کامل در اختیار بیماران کرونایی قرار دادیم همچنین مراکز غیر دانشگاهی را همراه کردیم و اکنون در حال ارائه خدمت به بیماران کرونایی هستند.

او گفت: به لحاظ افزایش تخت‌های بیمارستانی، تحت فشار هستیم اگرچه به صورت شبانه روزی تلاش می‌کنیم تا تعداد تخت‌ها را بیشتر و تجهیزات مورد نیاز مراکز درمانی را فراهم کنیم و  در هفته اخیر چهار دستگاه اکسیژن ساز بزرگ وارد استان شد که در بیمارستان‌های گلستان، امام (ره)، رازی و سینا مستقر شدند. یک دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان رامهرمز تهیه و مشکل این بیمارستان برطرف شد، مشکل کپسول‌های اکسیژن مراکز درمانی دشت آزادگان نیز برطرف شد. همچنین قرار است چند دستگاه ونتیلاتور به استان اختصاص داده شود.

ابول نژادیان ادامه داد: با توجه به اینکه پرسنل بهداشت و درمان استان به شدت درگیر این بیماری هستند از وزیر بهداشت درخواست کردیم سهمیه واکسن بیشتری برای استان در نظر گرفته شود که خوشبختانه با این موضوع موافقت شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.