تولید هفت میلیون اصله نهال در اردبیل

مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی هفت میلیون اصله نهال صنوبر در این استان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهامت هدایت، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: با مشارکت بخش خصوصی تولید هفت میلیون اصله نهال صنوبر در استان شروع شده و برای کاشت در سال آینده آماده خواهد شد و از این لحاظ استان اردبیل به خودکفایی می‌رسد.

او افزود: نهال صنوبر متناسب با شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان بوده و از لحاظ ارقام و گونه‌های درختی تمام دغدغه‌های نگهداری آن در نظر گرفته شده است.

هدایت با اشاره به توزیع نهال غیر مثمر مانند صنوبر همزمان با هفته منابع طبیعی در تمامی شهرستان های استان بیان کرد: توسعه فضای سبز و حفاظت از خاک از جمله اهداف توزیع نهال در استان است.

او با بیان اینکه هفته منابع طبیعی از ۱۵ تا ۲۲ اسفندماه همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل آغاز می شود، گفت: با توجه به اینکه اولین روز از هفته منابع طبیعی با عنوان "درختکاری و توسعه پوشش گیاهی" نامگذاری شده است، به همین مناسبت با حضور مسئولان و حافظان منابع طبیعی استان در سه‌راهی سرعین مراسم غرس نهال برگزار خواهد شد.

هدایت با اشاره به نامگذاری دومین روز هفته منابع طبیعی با عنوان "آبخیزداری و آبخوان‌داری" ادامه داد: در این روز پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در تمامی شهرستان‌های استان افتتاح خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از افتتاح ۴۰ پروژه آبخیزداری همزمان با هفته منابع طبیعی در استان اردبیل خبر داد و گفت: با احداث این بندها، چشمه‌ها، چاه‌ها و منابع آبی زیرزمینی تقویت شده و جلوی وقوع سیل و فرسایش خاک گرفته خواهد شد.

هدایت با اشاره به تخصیص اعتبار ویژه از محل صندوق توسعه ملی برای حوزه آبخیزداری به دستور مقام معظم رهبری افزود: سهم استان اردبیل از این اعتبارات ۶۰۰ میلیارد ریال بود که ۱۹۰ بند آبخیزداری در نقاط مختلف استان احداث شد.

او غرس نهال با حضور مسئولان، طلاب، دستگاه‌های عضو نهضت سبز و اقشار مردم در امامزاده سید صدرالدین، واکاری جنگل‌کاری حاشیه جاده اردبیل - مشگین‌شهر با مشارکت اداره اوقاف و سازمان‌های مردم‌نهاد، غرس نهال توسط خبرنگاران در محوطه صدا و سیما و برگزاری مانور یگان حفاظت منابع طبیعی را از جمله برنامه‌های هفته منابع طبیعی در استان ذکر کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
لطفادر کنار نهر های آب درخت بکارید. از ظرفیت بسیج و پایگاهها برای کاشت نهال استفاده کنید