خلیج فارس تا دوشنبه مواج است

هواشناسی بوشهر اعلام کرد: از امشب تا اواسط دوشنبه به سبب وزش باد شدید خلیج فارس به تناوب مواج خواهد بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از امشب به سبب وزش باد به نسبت شدید جنوب شرقی و از اوایل وقت فردا (جمعه ۱۵ اسفند) تا اواسط دوشنبه (۱۸ اسفند) به سبب وزش باد شدید و بسیار شدید شمال غربی، خلیج فارس به تناوب مواج خواهد بود.

هادی سالاری افزود: همچنین امروز و فردا ضمن افزایش دما، در برخی نقاط بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق پیش بینی می‌شود، اما از ظهر جمعه تا پایان یکشنبه به سبب وزش باد‌های سرد شمال غربی به طور محسوسی کاهش خواهد یافت.


بیشتر بخوانید


 او ادامه داد: تا پیش از ظهر فردا، آسمان استان نیمه ابری گاهی تمام ابری در برخی نقاط همراه با بارش پراکنده باران گاهی رعدوبرق، از امشب در ساعاتی وزش باد و فردا در برخی نقاط مه رقیق پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی عنوان کرد: جهت وزش باد امروز بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ و از امشب گاهی بیش ۴۲ کیلومتر در ساعت، از فردا به تدریج شمال غربی با سرعت ۱۴ تا ۳۸ گاهی تا ۴۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

سالاری گفت: ارتفاع موج امروز ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر، امشب ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ و فردا به تدریج ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

او افزود: در شبانه روز گذشته کمترین دما با ۱۵ درجه سلسیوس از بندر امام حسن و جم گزارش شد و بیشترین دما نیز با ۳۲ درجه سلسیوس در عسلویه به ثبت رسید.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۵:۰۶ بامداد، مد ساعت ۱۱:۳۸ و جزر دوم ساعت ۱۸:۴۹ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.