کودکان، گل‌هایی لطیف در میان طوفان‌های جامعه

استاندار خراسان جنوبی گفت: کودکان به واسطه روحیه لطیفی که دارند، در جامعه تحت تأثیر عوامل مختلف قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در سی اُمین کنفرانس تخصصی و نوزدهمین مدرسه فصلی حقوق کودک استان که با حضور معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک برگزار شد، گفت: کودک موجودی است که زندگی خویش را در دامن پرمهر و عاطفه والدین آغاز می‌کند و از شخصیتی بسیار لطیف و ظریف برخوردار است.

او افزود: اولین شخصیت اجتماعی انسان در دوران کودکی شکل گرفته و به جامعه عرضه می‌شود.

ملانوری کودکان را آسیب پذیرترین قشر جامعه دانست و بیان کرد: ظرافت و لطافت شرایط خاص دوران کودکی باعث می‌شود، این قشر به عنوان آسیب پذیر‌ترین گروه جامعه معرفی شوند، لذا از عوامل مختلف تأثیر می‌پذیرند و بر اثر ناملایمت‌ها و گرفتاری‌هایی نظیر اعتیاد، طلاق و جنگ‌ها حقوق کودکان نقض می شود.


بیشتر بخوانید


استاندار خراسان جنوبی با بیان این که ریشه بسیاری از مشکلات بشری را باید در دوران کودکی جست، اظهار کرد: بسیاری از چالش‌های جامعه بشری مربوط به اشکالات و نواقص تعلیم و تربیت در دوران کودکی انسان ها است.

او داشتن حرمت، کرامت و عزت انسان‌ها را از اهداف شکل گیری انقلاب اسلامی و از آرمان‌های حضرت امام (ره) عنوان کرد و گفت: در حوزه اجرا علاقه مندیم که جامعه به سمت توسعه پایدار و همه جانبه حرکت کند تا مردم زندگی آرمانی و الهی را در کمال رفاه تجربه نمایند، به همین دلیل است که ما بیشتر از جوامع دیگر به موضوع تعلیم و تربیت جامعه که اساس آن دوران کودکی است توجه داریم.

ملانوری ادامه داد: آن چیزی که در جامعه اتفاق می‌افتد، محصول کار جمعی است و به همین دلیل باید تعلیم و تربیت به شکلی انجام شود که باعث خودباوری، اعتماد به نفس و قدرت ریسک پذیری در کودکان شود تا زمانی که به سن جوانی می‌رسند با قدرت ریسک پذیری و اعتماد به نفس بالا جامعه را اداره کنند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.