کمبود روزانه ۱۵۰ تن روغن در استان فارس

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس، گفت: سرانه روغن مورد نیاز در استان ۲۸۰ تن است و تنها امکان واردات ١٢٠ تن روغن به استان فراهم می شود اما در مجموع روزانه ۱۵۰ تن کمبود روغن داریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید رضا ایزدی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس، در ستاد استانی تنظیم بازار استان فارس بیان کرد: ١۵٨ هزار پروانه صنفی در استان فارس صادر شد که در ٩ ماهه نخست امسال سازمان صمت  ١٨ هزار پروانه کسب  را صادر کرد.

او، تصریح کرد: ٣٩٠ مصوبه در ستاد استانی تنظیم بازار فارس به ثبت رسیده که این مصوبات به منظور افزایش نظارت بر بازار و همچنین کنترل قیمت گذاری در نحوه فروش کالا و خدمات بوده است.

ایزدی، ادامه داد: سرانه مصرف برنج در استان فارس ٣۴ کیلوگرم و  سهمیه اختصاصی ١٣ هزار تن بوده که نیاز استان فارس به شکر  ١۴١ هزار تن  و سهمیه اختصاص یافته  تنها ٢٩هزار تن است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس، افزود: در تامین گوشت مرغ  نیاز استان فارس ۵۵ هزار تن، میزان اختصاص یافته دولتی به استان بیش از ۵ هزار تن و  آمار  گوشت قرمز نیز ۵۵ هزار تن بود که  تنها  یک هزار و ١٨۶ تن به فارس اختصاص یافته است.

او ادامه داد: سرانه روغن مورد نیاز در استان فارس ٢٠ هزار لیتر و  سهمیه اختصاص یافته به فارس  با ١٢ هزار لیتر  بوده  که میزان مورد نیاز روغن در استان فارس بیش از ١٠٠ هزار لیتر است.

ایزدی، افزود: با توجه به رایزنی‌های انجام شده و سهمیه اختصاص یافته روغن دولتی به استان ٢۴ هزار تن بود و  این در حالی است که روزانه فارس نیازمند ٢٨٠ تن روغن بوده که تنها ١٢٠ تن امکان واردات به استان وجود داشته و نزدیک به ١۵٠ تن کمبود روغن روزانه در فارس وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس، اضافه کرد: در خصوص تخلف‌های انجام شده واحدهای صنفی، امسال  بالغ بر ١۶ هزار پرونده تخلف از سوی  بازرسان این سازمان تشکیل شد که ارزش پرونده‌های ایجاد شده  یک هزار و ۴١۶ میلیارد ریال است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار