در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

خون گیری از ۵۶ داوطلب واکسن کووایران برکت انجام شد

مدیر تیم کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت درباره آخرین وضعیت فاز یک مطالعه انسانی واکسن کووایران برکت توضیحاتی داد.

سید حامد حسینی مدیر تیم کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: امروز خون گیری از تمام ۵۶ نفر داوطلب دریافت کننده واکسن کووایران برکت انجام شد و به آزمایشگاه ارسال کردیم.

او با بیان اینکه نتایج آزمایش خون گیری تا شب آماده می‌شود و روز شنبه گزارش نهایی را تقدیم سازمان غذا و دارو می‌کنیم، گفت: دستور العمل فاز دو، فاز سه و دستور العمل فاز یک گروه سنی ۵٠ تا ٧٠ سال را قبلا به سازمان غذا و دارو داده بودیم.

حسینی افزود: گزارش مقدماتی نتایج را نیز به سازمان غذا و دارو دادیم و داوری شده است همچنین اصلاحیه داوری نیز به ما اعلام شده است.

مدیر تیم کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت با بیان اینکه روزشنبه مجدد اصلاحیه‌ها و نتایج به سازمان غذا و دارو ارسال می‌شود، گفت: بعد از آن باید منتظر شویم در چند روز آینده اگر همه چیز خوب باشد ما را به کمیته ملی اخلاق ارجاع دهند و با دریافت کد اخلاق بتوانیم مطالعه فاز تلفیقی دو و سه را شروع کنیم.


بیشتر بخوانید

مردم ایران واکسن ساخت ایران را بزنید هیچ عارضه ای ندارد


او بیان کرد: در فاز دوم چندین مطالعه را انجام می‌دهیم این درحالی است که در فاز دو حدود ۴٠٠ داوطلب را وارد مطالعه میکنیم که ٣٠٠ نفر آن‌ها زیر ۵٠سال سن دارند و١٠٠ نفر بالای ۵٠ سال سن دارند.

حسینی با بیان اینکه در فاز سه جمعیت بالای ٢٠ هزار نفر وارد مطالعه می‌شوند، گفت: این افراد در گروه سنی ١٨ تا ٧۵ سال هستند.

او افزود: همزمان با این مطالعات، مطالعه فاز یک گروه سنی بالای ۵٠ سال نیز انجام می‌شود.

مدیر تیم کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت با بیان اینکه چندین مطالعه به صورت همزمان انجام می‌شود، افزود: حال عمومی تمامی ۵۶ نفر داوطلب واکسن خوب است و غیر از عارضه‌هایی که یکی دو روز اول در محل تزریق داشتند هیچ عارضه در آنها مشاهده نشد.

او گفت: این هفته‌ دور همی با این افراد خواهیم داشت و با آن‌ها خداحافظی می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار