استاندار قزوین:

عارف قزوینی هنرمندی استعمارستیز و آزادی‌خواه بود

استاندار قزوین گفت: عارف قزوینی هنرمندی استعمارستیز و آزادی‌خواه بود که آثارش به عنوان سراینده‌ای متعهد و موسیقی دانی مردمی، درون‌مایه‌ای اجتماعی داشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  پیام هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین که به نخستین دوره جایزه ملی عارف قزوینی صادر شده به شرح زیر است:

عارف قزوینی هنرمندی استعمارستیز و آزادی‌خواه بود که آثارش به عنوان سراینده‌ای متعهد و موسیقی دانی مردمی، درون‌مایه‌ای اجتماعی داشت و تصنیف هایش سرشار از حس وطن ستایی و شور انقلابی بود و اینگونه می‌کوشید تا مردم زمانه خویش را آگاهی بخشاید.

این هنرمند قزوینی تمامی استعداد خود را در زمینه موسیقی، خوانندگی و شاعری وقف انقلاب مردمیِ مشروطه کرد و سعی داشت با زبان شعر و ترانه و تصنیف، ندای آزادی خواهی و پیام مشروطه را به گوش مردم ایران زمین برساند و از همین زمان بود که به عنوان شاعر و هنرمندی ملی، وطن پرست و مبارز و زبان گویای درد‌های ملت ایران شهرت یافت.

در شعر و ترانه‌های عارف قزوینی عناصر فرهنگ و تمدن ایرانی و مضامین بکر اجتماعی جلوه ویژه‌ای داشت و او از این طریق هنر خود را در هدایت جامعه و آشنا ساختن مردم به حقوق اجتماعیِ خود به کار گرفت.

حال به پاسداشت این تلاش‌های ارزنده و ماندگار، به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین " نخستین دوره جایزه ملی عارف" در استان قزوین زادگاه زنده یاد ابوالقاسم عارف قزوینی برگزار می‌شود که در راستای تجلیل از این شاعر و تصنیف ساز و ترانه سرای بزرگ کشور و سازنده بسیاری از آوا‌های ماندگار همچون " از خون جوانان وطن لاله دمیده... " و با هدف حمایت از موسیقی ایرانی به عنوان یکی از شاخصه‌های مهم فرهنگی کشور، ارتقای آثار موسیقایی در حوزه‌های هدفمند و ارزش مدارِ فرهنگی و اجتماعی و توجه به اندیشه‌ورزی و ارتقای ذائقه فرهنگی و هنری جامعه از طریق هنر شریف و نجیب موسیقی ایرانی است.

ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران این رویداد مهم فرهنگی و هنری، امیدوارم با برگزاری چنین رخداد‌هایی شاهد ارتقای جایگاه والای فرهنگی کشور عزیزمان -ایران اسلامی- باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.