معاون استاندار:

چهارمحال و بختیاری در نوروز امسال پذیرای مسافران نوروزی نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونای انگلیسی و ضرورت به کارگیری مراقبت‌های بهداشتی، این استان در نوروز امسال پذیرای مسافران نوروزی نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست شورای اطلاع‌رسانی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونای انگلیسی و ضرورت به کارگیری مراقبت‌های بهداشتی، این استان در نوروز امسال پذیرای مسافران نوروزی نیست و خدماتی در این خصوص ارائه نمی‌شود.

او افزود: در همین راستا ارائه هرگونه خدمات به مسافران نوروزی در استان ممنوع است و توصیه می‌شود مردم استان نیز از سفر به مناطق پر خطر از جمله استان خوزستان به جد پرهیز کنند.


بیشتر بخوانید


مردانی بر ضرورت تشدید کنترل مبادی ورودی و خروجی استان به ویژه در مرز‌های مشترک با استان خوزستان تاکید و اضافه کرد: این موضوع با هماهنگی فرمانداران و نیروی انتظامی استان در حال انجام است و می‌طلبد در این خصوص بیش از پیش نظارت شود.

او با اشاره به وضعیت زرد هشت شهرستان از شهرستان‌های ۱۰ گانه استان ادامه داد: برای کنترل وضعیت استان تا ۲۵ اسفند هرگونه تجمع، همایش، جشنواره و مراسم عروسی و ترحیم ممنوع است و در همین رابطه باید نظارت بیشتری بر چاپخانه‌ها در خصوص ممنوعیت چاپ دعوتنامه‌های عروسی و مجلس ترحیم صورت گیرد.

مردانی، ساده‌انگاری را از مهمترین چالش‌های مقابله با شیوع کرونا دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی همچنان نسبت به تداوم اطلاع‌رسانی و ارسال پیامک به آحاد مردم اقدام کند.

او با قدردانی از تلاش و حضور خبرنگاران در نشست‌ها و اطلاع‌رسانی مطلوب به مردم نسبت به پیشگیری از شیوع کرونا در استان، خاطر نشان کرد: خبرنگاران استان در تمامی روز‌های سخت در کنار مسئولان و کادر درمان حضور داشتند و تلاش قابل توجه و شایسته‌ای در این خصوص از خود نشان دادند که می‌طلبد این همراهی در ادامه نیز تداوم داشته باشد تا از بروز چالش‌های احتمالی جلوگیری شود.

مردانی تشدید نظارت‌ها بر بازار شب عید و تامین کالا‌های اساسی مردم را از دیگر ضرورت‌ها برشمرد و گفت: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت علاوه بر نظارت بر نحوه فروش و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی اصناف باید دقت بیشتری در تامین کالا‌های اساسی نظیر گوشت مرغ و تخم‌مرغ انجام دهند.

او به انتخابات خرداد ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: دو انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان برگزار می‌شود که باید در اجرای آن به چهار مولفه امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت توجه ویژه‌ای شود.

مردانی با دعوت از اصحاب رسانه برای تبیین دستاورد‌های مشارکت حداکثری در انتخابات و ترغیب مردم به حضور چشمگیر پای صندوق‌های رای، خاطر نشان کرد: بی‌شک مشارکت مردم مهمترین اصل در انتخابات است و رسانه‌ها، معتمدان محلی، گروه‌های با نفوذ و شبکه‌های اجتماعی در این میان نقش مهمی دارند.

او، اطلاع‌رسانی دستاورد‌ها و اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم را نیز مهم و ضروری دانست و گفت: مدیران در این خصوص با استناد به آمار و ارقام‌های شفاف نسبت به اطلاع‌رسانی خدمات دولت اقدام کرده تا از این طریق روحیه امید در جامعه تقویت شده و مردم از خدمات نظام و انقلاب ناامید نشوند.

مردانی افزود: هر چند ضعف‌هایی نیز وجود داشته، اما دولت خدمات قابل دفاعی را ارائه داده و فضاسازی علیه اقدامات دولت، شایسته نظام و انقلاب نیست.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار