استانی که با تولد هر نوزاد یک درخت در آن کاشته می‌شود

منوچهر فخری گفت: یک درخت شناسنامه‌دار به ازای تولد هر نوزاد در استان سمنان کاشته شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان روز پنجشنبه در آیین جشن درختکاری و هفته گرامیداشت منابع طبیعی و آبخیزداری در محوطه مجتمع در حال ساخت فرهنگی و گردشگری امید سرخه افزود: یاد و نام شهدای هشت سال دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مدافعان حرم و وطن را می‌توان با کاشت نهال شناسنامه دار هم گرامی داشت و کاشت درخت باید به معنای واقعی در استان سمنان فرهنگ سازی شود.

او با بیان اینکه کاشت نهال در نقاط مختلف استان براساس زیست بوم هر منطقه باشد، ادامه داد: باید به هر دلیل و مناسبت آیینی و ملی در کشور و استان درخت کاشت شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: قرار است در ۲۰ هکتار از محوطه مجتمع در حال ساخت گردشگری و فرهنگی امید سرخه درخت کاشت شود که این اقدام بسیار ارزشمند و پسندیده است و با افزایش پوشش گیاهی شاهد فضای سبز خوب برای بهره مندی مردم استان و زائران حرم رضوی (ع) در آینده نزدیک در این منطقه خواهیم بود.

او اضافه کرد: استانداری سمنان همواره به حفاظت از عرصه‌های طبیعی و ملی معتقد بوده است و تغییر کاربردی اراضی خط قرمز استانداری سمنان است.

مرادی حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: در هفته درختکاری امسال بیش از ۸۰۰ هزار اصله نهال در نقاط مختلف استان سمنان کاشت می‌شود.

او با بیان اینکه انتظار می‌رود که اقشار مردم و مسئولان در کاشت درخت و حفاظت درختان در استان سمنان بکوشند ادامه داد: هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، بهانه‌ای است تا اقشار مردم به اهمیت مسئله درختکاری توجه ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین فاطمی بصیر، امام جمعه سرخه نیز گفت: کاشت نهال و توجه به درختکاری در فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی ما جایگاه ویژه‌ای دارد و این اصل مهم در جامعه بیش از پیش فرهنگ سازی شود.

امام جمعه سرخه با بیان اینکه آیات و روایات مختلفی در ارتباط با اهمیت درختکاری در دین مبین اسلام بیان شده است خاطرنشان کرد: درختکاری یک اصل مهم برای شکرگذاری نعمت‌های الهی است و باید به مناسبت‌های مختلف در کشور درخت کاشت شود.

او افزود: کاشت درخت در دین مبین اسلام مقدس است و از همین رو همه مردم و خصوصا مردم استان سمنان را به کاشت درخت سفارش می‌کنیم.

منبع : ایسنا

انتهای پیام/ز

برچسب ها: درختکاری ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
خیلی خوبه کارجالبیه
Canada
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
برای ازدواج و مرگ ومیر هم درخت بکاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
آفرین. ابتکار جالبی است
حتی با هر ازدواج یک نهال بکاریم
و هر کس مقطعی از مدرسه یا دانشگاه را تمام می کند درختی بکارد چون از کاغذ استفاده می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
خیلی خوبه.همه استان ها باید اینطور شه