تروئیکای اروپا: درباره نقض برجام از سوی ایران نگرانیم!

سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای درباره نقض توافق هسته‌ای از سوی ایران ابراز نگرانی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان موسوم به تروئیکای اروپایی بدون اشاره به بدعهدی‌های خود در برجام در بیانیه‌ای درباره توافق هسته‌ای ایران مدعی شدند: درباره نقض توافق هسته‌ای از سوی ایران نگران هستیم.

تروئیکای اروپایی در ابتدای این بیانیه مدعی شدند «متعهد به مفاد برجام» هستند و تاکید داشتند توافق زمانی اجرایی خواهد شد که «منافع امنیتی تمام طرفین» را به‌دنبال داشته باشد.

آن‌ها در ادامه ایران را متهم به نقض برجام دانستند، از این مسئله ابراز نگرانی کردند و نوشتند: «ما همچنان نگران نقض تعهدات برجامی از سوی ایران هستیم. اقدام به حذف بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اجرای پروتکل الحاقی باعث نگرانی شدید ما است.»

به ادعای آن‌ها در ماه‌های اخیر اقدامات ایران باعث تنش بیشتر شده است و «پس از این جامعه بین‌المللی به سختی متقاعد خواهد شد که ایران می‌تواند به تعهداتش پای‌بند شود.»

تروئیکای اروپایی همچنین مدعی شد: «برخی اقدامات ایران عواقب جبران‌ناپذیری دارد. اقدامات ایران مسائل مربوط به منع گسترش سلاح اتمی را با مشکل مواجه می‌کند و احیای برجام را دشوار خواهد کرد.»

آنها همچنین مدعی شدند ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده ایران براساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا ۱۴ برابر بیشتر از حد مجاز است و افزودند: «برای اولین‌بار از زمان برجام ایران چنین اقدامی انجام می‌دهد و هیچ دلیل قابل قبولی برای آن نیست. ما از ایران می‌خواهیم هرچه سریعتر روند این اقدامات خود را تغییر دهد.»

به ادعای آنان: «ایران علاوه‌بر غنی‌سازی اقدام به افزایش تاسیسات هسته‌ای خود کرده است. هیچ دلیل منطقی برای چنین اقداماتی نیست و باید هرچه سریعتر متوقف شوند.»

آن‌ها سپس به اجرای پروتکل الحاقی ازسوی ایران اشاره کردند و مدعی شدند: «این اقدام دسترسی آژانس به سایت‌ها را کاهش می‌دهد و متعاقب آن تایید استفاده صلح‌آمیز از امکانات هسته‌ای را غیرممکن می‌سازد.»

آن‌ها با زیاده‌خواهی و بیان این‌که «ایران بدون پیش‌شرط برگزاری نشست غیر رسمی با حضور آمریکا را بپذیرد» اعلام کردند: «در صورتی که پیشرفتی در موضوعات مطرح شده در نشست امروز شورای حکام درباره برنامه هسته‌ای ایران حاصل نشود حق فراخوان برای برگزاری نشست‌های فوق‌العاده را برای خود محفوظ می‌داریم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۲۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
ترولیکا جان // اصلا نگران نباشید // ما جرات ساختن بمب اتمی نداریم // تا همینجا هم که پیش اومدیم به پشتیبانی چین و روسیه بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
چه جالب. جهان باید نگران رفتار غیر منطقی و غیر قانونی شما باشند. خدا هم شما را و هم آمریکا را لعنت کند و به سزای اعمال تان برساند.
تقصیر خودمونه. رو بهشون دادیم.
Iran (Islamic Republic of)
ایراندوست
۰۹:۰۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
شما سه دلقک مسخره " ماکرون - جانسون - مرکل " مکر کور بودید و خروج آمریکا از برجام را ندیدید که تمام تعهداتش را زیر پا گذاشت و برخلاف قطعنامه 2230 شورای امنیت و برجام تحریمهای غیر قانونی در باره ایران اعمال کرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
6سال از امضای برجام میگذرد هیچ کار عملی انجام ندادند حالا بعد 6 سال منتش را سر ایران میگذارند.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۱:۰۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
بهتر نیست به عنوان یک رسانه، پیش از استفاده از واژگان خارجی، استعلامی از فرهنگستان بگیرید؟ تروئیکا لازمه واقعاً؟!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۵۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
اینا دیگه چقد پرو هستن
آخرین اخبار